01.03.2020/11:07

Koronawirus spowodował kolejki w e-sklepach z żywnością. Frisco.pl i Carrefour oblegane przez klientów

Polacy przestraszyli się koronawirusa. W sklepach internetowych dostarczających żywność trudno jest zarezerwować szybki termin dostawy, a z półek znikają produkty sypkie, dania gotowe, sucha karma dla zwierząt i towary z długim terminem przydatności. Kryzysowa sytuacja, z którą może zderzyć się branża handlowa może stać się jednocześnie szansą na skok rozwojowy sektora e-grocery w Polsce.

Wszystkie sklepy egrocery mają problem z dostępnością terminów dostawy. Jak mówi Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl, dostawy w Warszawie można teraz zarezerwować dopiero za dwa, trzy dni. Wcześniej klienci mogli liczyć na dostawę nawet tego samego dnia, a zwykle nie dłużej niż w ciągu 24 godzin. 

Wyższą sprzedaż produktów sypkich można zauważyć również na Allegro. Według serwisu Tradewatch.pl w ostatnim tygodniu prawie trzykrotnie wzrosła sprzedaż dań gotowych. Podobny wzrost sprzedaży odnotowali sprzedający kasze i ryż, a tylko nieznacznie słabiej zwiększyła się sprzedaż roślin strączkowych.

Sprzedaż dań gotowych za pośrednictwem Allegro

Sprzedaż dań gotowych za pośrednictwem Allegro

„Wzrasta zapotrzebowanie na produkty, które można długo przechowywać i mogą przydać się, jeśli nie będziemy przez dłuższy czas wychodzić z domu. Wolumen zakupów w koszykach jest większy niż na Boże Narodzenie – dodaje Tomasz Michalski.

Sprzedaż we Frisco rośnie od poniedziałku 24 lutego, jednak najbardziej gwałtowną zmiyreanę zanotowano w środę, kiedy to średnia wartość zamówienia osiągnęła jeden z najwyższym poziomów w historii. - Widzimy, że dziś wartość koszyka zakupowego jest równie wysoka – podaje Frisco.pl. Porównując do średniej z ubiegłego roku, odnotowano wzrost o 28 proc., a wynika on wprost ze zwiększonej liczby produktów w koszyku. Dotychczas w jednym zamówieniu znajdowało się średnio 60 sztuk, w środę liczba ta wzrosła do 69. 

Porównując ilościową sprzedaż z poniedziałku i środy, wiele kluczowych kategorii, Frisco.pl zanotowało ponad dwukrotny wzrost: produkty sypkie podstawowe, takie jak cukier, kasza, makaron, mąka i ryż (+145 proc.), dania gotowe (+124 proc.), koncentraty i przeciery (+116 proc.), oleje i oliwy (+99 proc.). Bardzo dynamicznie rozwijają się także pozostałe kategorie z długą datą ważności: produkty konserwowe (+78 proc.), sosy (+79 proc.), dżemy i smarowidła (+72 proc.), mrożonki (+65 proc.), płatki śniadaniowe (+45 proc.). Warto zauważyć, że w analizowanym okresie zwiększyła się nie tylko wartość i wielkość koszyków, ale również ogólna liczba zamówień.

Tomasz Michalski wspomniał, że we Frisco.pl wzrosła sprzedaż karmy dla zwierząt. Takiego trendu nie obserwujemy na Allegro.

Dyrektor ds. komercyjnych we Frisco.pl upatruje wzrostu sprzedaży w internetowych sklepach spożywczych tym, że Polacy obawiają się koronawirusa, który mógłby dotrzeć po feriach do naszego kraju np.: z Włoch.

Dodaj komentarz

8 komentarzy

  • Dobry lokator 22.03.2020

    Zagłada dotarła do nas a wiele osób apelowało środki ostrożności i higieny osobistej nie ma czasu już nadszedła pandemią teraz nie rozprzestrzenianiu się tej zarazy zróbmy wszystko dla Siebie

  • Ruendo 02.03.2020

    Niech pelikany łykają. Jako preppers i tak mam w piwnicy solidne zapasy na każdą ewentualność. Obecna panika jest totalnie niezasadna...

  • Dany 01.03.2020

    Bzdura. Nakręcanie tej formy zakupów, zwykła reklama. Podłączanie tematu pod chorobę jest niesmaczne.

  • Beta 01.03.2020

    U nas tam wszystko normalnie, bez wygłupów.. Zapraszamy poza Warsiawe

  • Darek 01.03.2020

    Niech kupują. To dobre dla gospodarki.

  • B 01.03.2020

    No, nie.Nie przeczytaliście dokładnie.Ludzie kupują więcej ryżu bo skończyły się ferie? Kupują więcej per produkt- tzn. , że robią zapasy.W Krakowie skończyły się miesiąc temu, a półki z makaronami, kaszą i ryżem są puste.
    Powodem kupowania nie jest późniejszy termin dostawy tylko strach przed koronawirusem.

  • Lolo 29.02.2020

    dokładanie tak , jak kolega pisze . trochę bicie piany ,

  • Baciuch 29.02.2020

    Nie była to zbyt głęboka analiza tematu. Skończyły sie ferie na Mazowszu i to jest powód wzrostu ilości zamówień . Informacja o dostawach w odroczonym terminie powoeduje zwykle zwiekszenie asortymentu (ilości produktów) z uwagi na dobieranie produktów których brak przewidujemy w momencie dostawy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.