14.08.2020/09:57

Koronawirus? W ojczyźnie Biedronki rynek FMCG wzrósł o 12 proc.

Według badania Kantar przeprowadzonego dla Centromarca, portugalski rynek FMCG wzrósł o 11,8 proc. w pierwszej połowie roku w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku.

Chociaż klienci rzadziej odwiedzali sklepy w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 r., to spadek ten został skompensowany 14-procentowym wzrostem wolumenu sprzedaży i o 18,7 proc. większą wartością sprzedaży.

Badanie wykazało, że konsumpcja poza domem „stopniowo wracała” wraz z upływem czasu, wzrostem „podjadania” i zwiększeniem spożycia produktów spożywanych dla przyjemności, takich jak lody, słodycze i niektóre napoje alkoholowe. Według badania w okresie lockdownu średnie ceny były stabilne, a wzrost wielkości i wartości sprzedaży był „znacznie wyższy w przypadku marek własnych niż marek producentów”.

W pierwszych miesiącach pandemii COVID-19 zmniejszyła się liczba produktów objętych promocją. Badanie wykazało, że pod względem kanałów zakupów hipermarkety i supermarkety straciły część rynku na rzecz dyskontów i handlu tradycyjnego. Sprzedaż online FMCG wzrosła o około 50 proc., co stanowi 3,2 proc. całkowitej sprzedaży na koniec I półrocza 2020 r. Centromarca uważa, że rozwój kanału internetowego powinien być kontynuowany w perspektywie krótko- i średnioterminowej.

Konsumenci portugalscy stwierdzili, że w najbliższej przyszłości chcą zwiększyć zakupy lokalnych produktów, korzystać ze sklepów bliżej domu, skrócić czas spędzany w sklepach i w miarę możliwości zastąpić stacjonarne zakupy zakupami „online”.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także