27.07.2021 / 15:15
StoryEditor

Koszty rozszerzonej odpowiedzialności producentów w zakresie opakowań mogą być wielokrotnie wyższe

Od kiedy wprowadzono podatek cukrowy, średnie ceny dotkniętych nim kategorii napojowych w zależności od miejsca sprzedaży wzrosły od 4 proc. do ponad 25 proc. (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Do końca lipca powinniśmy poznać projekt ustawy o rozszerzonej działalności producenta, która ma wdrożyć unijne regulacje – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Wprowadzenie rozszerzonej odpowiedzialności producentów może kosztować nawet 2–3 mld zł rocznie.

Według założeń ustawy koszty zagospodarowania powstającego odpadu powinien ponieść producent lub importer produktu w opakowaniu. Dotychczas za utylizację płacił konsument w opła...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 17:54
StoryEditor
System kaucyjny w Lidlu już działa. Sieć przyjęła pierwszą butelkę
Na zdj. szyld na sklepie dyskontowej sieci Lidl (fot. PixelBiss/Shutterstock)

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to jedno z największych wyzwań dla branży handlowej ostatnich lat. Lidl już dokonał rozliczenia pierwszej kaucji. Jak wyglądał proces i co oznacza dla klientów oraz rynku handlu w Polsce?

Lidl Polska ogłosił, że system kaucyjny w jego sklepach działa już w praktyce. Jak poinformował Ryszard Machoj, Członek Zarządu Lidl Polska, przygotowania trwały od dłuższego cz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 16:04
StoryEditor
Francesco Mutti, prezes Mutti: Nie koncentrujemy się na pozycjach rynkowych. Te są wynikiem dobrze wykonanej pracy
Naszym priorytetem jest umocnienie pozycji w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem kilku kluczowych rynków, takich jak Polska oraz szerszy region CEE.- mówi Francesco Mutti (fot. Giacomo Terracciano Studio)

Mutti jest liderem rynku produktów pomidorowych w Europie. Prezes firmy, Francesco Mutti, w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl zdradza plany jej dalszej zagranicznej ekspansji, które obejmują także Polskę. Wyjaśnia, dlaczego Mutti zdecydowało się wejść na nasz rynek oraz opisuje jego specyfikę. Mówi o sytuacji w kategorii przetworów pomidorowych oraz o tym, dlaczego marki własne są wyzwaniem dla takich graczy jak Mutti.

Z tego tekstu dowiesz się:

  • Jak wyglądają plany i priorytety zagranicznej ekspansji firmy Mutti?
  • Jakie miejsce w strategii Mutti zajmuje Polska? 
  • Dlaczego firma Mutti ...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. październik 2025 23:04