01.06.2020/10:34

Koszyk zakupowy Polaków powoli się stabilizuje? [NOWE DANE]

W 21. tygodniu roku (18-24 maja) wartość sprzedaży koszyka zakupowego FMCG była zaledwie o 0,3 proc. niższa, niż tydzień wcześniej. Podobny spadek odnotowano w ujęciu rok do roku - wynika z danych Nielsena.

Kategorie, które odnotowały wysokie wzrosty wartości sprzedaży, to m.in. kosmetyki do makijażu twarzy (+169 proc.), kosmetyki do makijażu oczu (+160 proc.), szminki (+95 proc.). W tym samym czasie spadła natomiast sprzedaż produktów ogrodowych i roślin (-39 proc.), produktów czekoladowych (-25 proc.) i wody (-17 proc.).

Co ciekawe, również sprzedaż online produktów FMCG odnotowała spadek. W 21. tygodniu roku była o 16 proc. niższa niż w tygodniu numer 20.

- Zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży całej kategorii kosmetyków - podkreśla Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. - Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki - dodaje.

Jej zdaniem, wyciągając wnioski z nieznacznego spadku całego koszyka w 21. tygodniu warto mieć na uwadze, że w ubiegłym roku w tym samym okresie wystąpiły dwie mocne motywacje zakupowe: niedziela handlowa i Dzień Matki.

- Wskazane okoliczności mogą wyjaśniać wysokie spadki w sprzedaży produktów ogrodowych i roślin oraz produktów czekoladowych. Jednocześnie w tym roku mamy wyjątkowo zimny maj, z tego też względu mieliśmy do czynienia ze spadkiem sprzedaży wody - tłumaczy Ewa Rybołowicz.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.