17.07.2017/12:16

Koszyk zakupowy w małych sklepach urósł w czerwcu o 8 proc.

Sprzedaż w sklepach małoformatowych, o powierzchni do 300 mkw, urosła w czerwcu o 5,6% w ujęciu rok do roku. W tym okresie średni koszyk zakupowy w ujęciu rok do roku wzrósł o 8% – informuje Polska Izba Handlu.

Z badań Polskiej Izby Handlu oraz agencji badawczej CMR wynika, że sprzedaż w sklepach małoformatowych była o 3,9% wyższa w czerwcu 2017 roku w porównaniu do maja 2017 roku i wyższa o 5,6% niż w czerwcu rok wcześniej.

Równocześnie w czerwcu 2017 r. klienci wydawali na zakupy w sklepach małoformatowych do 300 mkw średnio 12,87 zł, czyli o 8% więcej niż rok wcześniej. W porównaniu z majem br. średnia wartość koszyka wzrosła o 1%.

– W sklepach małoformatowych, które stanowią dużą część rynku, coraz wyraźniej widać efekty ożywienia gospodarczego, niskiej stopy bezrobocia oraz wpływ rządowego programu 500+ – powiedział Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu (PIH).

Polska Izba Handlu wraz z agencją badawczą CMR przygotowuje comiesięczne zestawienia dotyczące sklepów małoformatowych. Są to: małe sklepy spożywcze do 40 mkw, średnie sklepy spożywcze 41-100 mkw, duże sklepy spożywcze 101-300 mkw oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe. Działają one niezależnie, w sieciach partnerskich, franczyzowych lub w ramach sieci scentralizowanych. Badanie prowadzone jest na próbie reprezentatywnej dla populacji blisko 80 tysięcy sklepów małoformatowych.

Źródło: PIH

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.