28.05.2019/15:55

KRFMCG: dyskonty wygrywają, bo najszybciej dostosowują się do potrzeb rynku

- Źródłem sukcesu w handlu jest umiejętność przeprowadzania zmian, nawet jeśli czasem oznacza to kopiowanie innych – mówił Ronny Gottschlich, członek rady nadzorczej Studenac Retail podczas Kongresu Rynku FMCG 2019.

- Trzeba mieć otwarte umysły i świadomość, że każdy rynek jest na innym etapie rozwoju. W przypadku dyskontów mamy rynki dojrzałe i nasycone, jak niemiecki i takie, które pozostają na etapie intensywnego wzrostu jak polski czy turecki - mówił.

Ronny Gottschlich to główny architekt zmian sieci Lidl na rynku brytyjskim w 2010, kiedy to dyskonter całkowicie zmienił strategię asortymentową, cenową, wizerunkową itp. Dzięki temu przychody operatora w UK wzrosły z 2 mld euro w 2010 roku do 5,5 mld w 2016 głownie przez LfL. Gdy obejmował stery sieci firmy w 2010 roku produkty były sprzedawane z palet, dyskonter komunikował wyłącznie niskie ceny, a zakupy w Lidlu robili ludzie biedni, klasa średnia wstydziła się chodzić tam na zakupy.

Zmiany objęły głównie asortyment produktów świeżych – oferta znacznie się powiększyła, np. w ciągu sześciu lat liczba palet ze świeżym mięsem zwiększyła się z 10 do 100. - Ta kategoria jest ważna, bo każdy kupujący świeże mięso zostaje w sklepie 5,5 dłużej niż ten klient, który mięsa nie kupował.

- W przypadku Lidla trzeba było utrzymywać palety, bo to gwarantowało niskie ceny na niskim poziomie. Ale myśleliśmy o strategii cenowej – trzeba zadawać sobie pytania, czy codziennie niska cena, czy cały czas lecimy za promocjami? To zależy od rynku. Szukajcie właściwej strategii dla waszych produktów na właściwym rynku – radził Ronny Gottschlich uczestnikom Kongresu Rynku FMCG. Jego wystąpienie odbyło się w ramach bloku Modern Retail Forum.

W latach 2010-2016 operator zmienił wystroj 650 sklepów i zwiększył liczbę lodówek do 31 w salach sprzedaży. Produkty chłodozne miały długi, 31-dniowy okres przydatności. - Detal wymaga zmian. Trzeba być odpowiednio szybkim. Dyskonty to potrafią – podsumował Ronny Gottschlich.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.