30.05.2019/17:03

KRFMCG: Po przejęciu sieci Sano Grupa Maxima testuje w Koszalinie sklep internetowy

Przejęty dwa miesiące wraz z siecią Sano sklep internetowy e-sano.pl otworzył przed Stokrotką ciekawą możliwość testowania sprzedaży przez internet. Decyzję o ew. rozwijaniu tego projektu podejmiemy po wnikliwych analizach – stwierdził Krzysztof Trojanowski, członek zarządu sieci Stokrotka w trakcie debaty „Lojalność w handlu” towarzyszącej Kongresowi Rynku FMCG 2019.

Sklep internetowy e-Sano działa na terenie Koszalina. – Zdecydowanie za wcześnie, by mówić o planach rozwoju projektu e-commerce w ramach sieci Stokrotka. Decyzję podejmiemy w stosownym czasie po dogłębnej analizie – zastrzegł Krzysztof Trojanowski.

Przypomnijmy, że kilka lat temu Stokrotka była o krok od uruchomienia swojego sklepu internetowego. – To był zaawansowany projekt, od realizacji którego odstąpiliśmy w ostatniej chwili, bo analizy wykazały, że za wcześnie na ten ruch – wspominał Trojanowski. 

Właściciel sieci Stokrotka, Grupa Maxima, na rodzimym litewskim rynku prowadzi sprzedaż produktów FMCG przez internet. Można się zatem spodziewać, że Grupa, do której należy w Polsce ponad 600 placówek, będzie chciała i u nas wykorzystać swoje know-how, a debiut w e-commerce to dla Litwinów kwestia czasu.  

Trojanowski, pytany o potencjał e-commerce stwierdził, że do tematu należy podchodzić ostrożnie. Zwrócił uwagę, że nawet Lidl uruchomił sprzedaż przez internet tylko w ograniczonym zakresie (dyskonter w swoim e-sklepie sprzedaje wyłącznie produkty non food).

- Na pewno w e-commerce jest przyszłość, pytanie kiedy należy wejść w ten obszar i w jakim zakresie. Stokrotka to sklepy z ladą serwisową i bogatym asortymentem produktów świeżych, dlatego lojalność budujemy przede wszystkim w  oparciu o częste wizyty klientów w sklepach. Nasi pracownicy, np. na stoisku mięsnym, służą fachową poradą odnośnie gatunków mięs czy sposobów ich przyrządzania, wymieniają się z klientami doświadczeniami kulinarnymi itp. Tak personalnych porad nie zastąpią nawet najbardziej zaawansowane rozwiązania digitalowe – stwierdził Krzysztof Trojanowski.

Zdaniem przedstawiciela sieci Stokrotki sprzedaż przez internet niekoniecznie sprzyja rozwijaniu konsumenckiej lojalności, bo klienci mogą łatwo porównywać ceny produktów w różnych e-sklepach, uruchamiając nowe okno w przeglądarce. 
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.