31.05.2022 / 09:18
StoryEditor

Krynica Vitamin: przychody ze sprzedaży w dół, zysk netto w górę

Na zdj. zakład produkcyjny firmy Krynica Vitamin (fot. materiały prasowe)
Producent napojów Krynica Vitamin w pierwszym kwartale br. wypracował 78,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza spadek o 7,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 r. Jednak spółka wypracowała 6,3 mln zł wyniku na poziomie EBITDA (wzrost o 23 proc. rdr) oraz 2,5 mln zł zysku netto (wzrost o 56 proc. rdr).

- Ze względu na ograniczenia dostępności surowców i opakowań na rynku, w tym puszek aluminiowych, realizujemy częściowo zlecenia na materiałach powierzonych. Pomimo rosnących ko...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.04.2024 / 13:36
StoryEditor
Duży Ben i Frisco szybko budują pozycję na rynku. Spółki z Grupy Eurocash zwiększają sprzedaż. Co z rentownością?
Market Duży Ben w Łodzi (fot. Wiadomoscihandlowe.pl/KK)
Jak wynika z prezentacji Grupy Eurocash, segment Projekty "wykazuje inicjatywy będące w okresie dynamicznego wzrostu, budujące swą pozycję rynkową, a zarazem mające zwiększony profil ryzyka". Grupa rozwija szereg projektów, wśród których kluczowymi są supermarket spożywczy online Frisco oraz sieć marketów alkoholowych Duży Ben. Oba szybko rosną, ale cały segment wciąż daleki jest od dodatniej rentowności.

Grupa Eurocash rozwija projekty innowacyjne, które mają wspierać zachowanie konkurencyjności sklepów niezależnych w Polsce. W ubiegłych latach rozwijane były – z sukcesem, jak c...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.04.2024 / 12:32
StoryEditor
Ile sklepów ma obecnie Biedronka? Jak bardzo urosła sieć Hebe?
Jeronimo Martins nie zwalnia tempa. Obecnie w Polsce działa już 3598 Biedronek i 348 drogerii Hebe (fot. mat. prasowe/JMP)
Jeronimo Martins nie zwalnia tempa. Obecnie w Polsce działa już 3598 Biedronek i 348 drogerii Hebe. Według zapowiedzi, w 2024 r. największy polski dyskont powiększy się o 130 do 150 lokalizacji (netto). Zdaniem analityków docelową liczbę sklepów Biedronki trudno szacować, ale zapewne będzie to nieco ponad 4000 placówek.

W zeszłym roku Biedronka uruchomiła 170 sklepów netto, a ponad 200 brutto. Na koniec 2023 r. posiadała 3569 placówek. Oznacza to, że od początku roku otworzyła już 29 nowych skl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. kwiecień 2024 23:56