01.12.2020/14:48

Krzysztof Dobczyński, Carrefour: Kategoria produktów ekologicznych będzie rosła

Klienci będą kupować coraz więcej produktów ekologicznych, prozdrowotnych, jak również wegańskich i wegetariańskich. Jest to zgodne z aktualnymi trendami, które najmocniej widać na rynkach państw Europy Zachodniej, ale wyraźnie obecnymi także w naszym kraju – zaznaczył Krzysztof Dobczyński, dyrektor działu handlowego produktów świeżych w sieci Carrefour Polska, w takcie debaty na Retail&FMCG Congress 2020.

Podczas panelu dyskusyjnego „Eko, natura, bio boom – strategie asortymentowe skoncentrowane na konsumencie” Krzysztof Dobczyński przekonywał, że perspektywy rynku żywności bio, eko, organic, oraz „zdrowej żywności” są dobre. Wskazał, że aktualnie dynamika wzrostu tych kategorii przekracza 20 proc. Podkreślił przy tym, że w sieci Carrefour sprzedaż tego typu produktów rośnie jeszcze szybciej. – Notujemy dwa razy szybszy wzrost niż rynek – doprecyzował.

– Koszyk zakupowy polskiego klienta cały czas jest stosunkowo niski, bo wynosi ok. 7 euro rocznie na kategorię produktów ekologicznych. W porównaniu do średniej europejskiej, która wynosi ok. 44 euro, dystans jest bardzo duży. Zakładamy, że będzie się on szybko skracał – dodał.

Zwrócił uwagę, że w swojej strategii Carrefour kładzie duży nacisk na ekologię. – Chcemy być globalnym liderem transformacji żywieniowej. W naszym DNA zapisane jest upowszechnianie produktów ekologicznych. Co więcej, muszą one wyróżniać się wysoką jakością i przystępnymi cenami – akcentował Dobczyński. – Podejmujemy wiele inicjatyw, które propagują wiedzę na temat produktów ekologicznych. Staramy się edukować konsumentów w tym zakresie. Jednocześnie wspieramy rolników i lokalnych producentów, aby baza naszych dostawców żywności ekologicznej cały czas rosła – wyjaśnił.

W tej chwili Carrefour ma w portfolio ok. 2400 produktów ekologicznych. – Ich liczba rośnie w tempie zbliżonym do 10 proc. rocznie. Myślę, że jesteśmy niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o tego typu ofertę. Jest ona bardzo szeroka. Obejmuje zarówno produkty spożywcze świeże, m.in.: mięso, ryby, warzywa czy wędliny, jak i produkty typowo FMCG, oraz kosmetyki, detergenty i tekstylia – podkreślił dyrektor działu handlowego produktów świeżych w sieci Carrefour Polska.

– Konsumenci będą mieli do wyboru coraz więcej miejsc, w których będą mogli kupić produkty ekologiczne. Z tą świadomością rozwijamy koncept sklepu Carrefour Bio. Obecnie w tej formule działają już trzy sklepy w Warszawie. Dostępny w nich asortyment jest w 100 proc. ekologiczny – podsumował Krzysztof Dobczyński.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także