05.01.2018/15:27

Krzysztof Łagowskim, PKN Orlen: Stacje paliw muszą dzisiaj konkurować z Żabką i Biedronką

PKN Orlen coraz mocniej inwestuje w rozwój sprzedaży pozapaliwowej. Państwowy gigant inwestując m.in. w koncept O!Shop stał się pełnoprawnym graczem w zakresie sprzedaży żywności, rzucając tym wyzwanie "tradycyjnym" sieciom handlowym. Rozmawialiśmy na ten temat z Krzysztofem Łagowskim, dyrektorem wykonawczym ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

1 komentarz

  • MPK 06.01.2018

    Sieci stacji paliw dysponują setkami placówek handlowych (sale sprzedaży na stacjach), które dziś pracują bardzo słabo, bo mają kosmiczne ceny, źle dobrany asortyment, nie porównują cen do normalnych okolicznych sklepów, nie żyją z marży i handlu a głównie z opłat, często wygrywa ten dostawca, który zadeklaruje większą kwotę kontrybucji i potem tę opłatę wrzuca w cenę. Na stacjach nie ma zarzadzania kategoriami (już nawet oleju ciężko kupić), mając taki potencjał handlowy, tylu klientów to czyste marnotrawstwo. Sieć sklepów tak duża z takim zapleczem kapitałowym w krótkim czasie może stać się jednym z ważnych graczy i realnie zarabiać na handlu, może mieć wiele marek własnych .... problem że firmy paliwowe nie mają do tego motywacji i know how bo nigdy tego nie robiły i wygodnie jest im tak jak jest a to nie sprzyja zmianom.... Wystarczy spojrzeć na prywatne stacje (jedna, dwie stacje) gdzie jest dobrze i konkurencyjnie prowadzony sklep to jego zyski są ważną częścią biznesu ... :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.