Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć ten artykuł.

01.06.2022 / 11:18
StoryEditor

Krzysztof Pawiński, Maspex: Moim marzeniem było inwestować i utrzymywać zadłużenie netto. Dzięki dużej inwestycji to się udało [WYWIAD]

Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex (fot. mat. prasowe)
Po marcowych podwyżkach naszych cen czekają nas jeszcze co najmniej dwa cykle. Skokowy wzrost liczby konsumentów przełoży się na realny wzrost wolumenów sprzedaży. W burzliwych czasach mądrze jest inwestować i utrzymywać zadłużenie netto. Nam się to obecnie udaje – wyjawia Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex.

Co czeka polski rynek FMCG w tym i przyszłym roku? Jakie są plany i prognozy dla Maspeksu na najbliższe kwartały?

Przywykłem do konserwatywnego prognozowania rozwoju nasz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2025 / 14:28
StoryEditor
Eksperci ostrzegają: ceny w sklepach wystrzelą. Kiedy pojawią się podwyżki?
Ceny w sklepach wystrzelą? Eksperci ostrzegają przed podwyżkami (fot. Canva)

Codzienne zakupy w sklepach w październiku zdrożały średnio o 4,1 proc. Niby ceny rosną wolniej niż w poprzednich miesiącach, ale wciąż są na większym plusie niż sama inflacja. Na dodatek eksperci ostrzegają konsumentów i handel. – To cisza przed burzą, bo wkrótce dynamika podwyżek przyspieszy – wskazują analitycy.

W artykule przeczytasz: 

  • Raport UCE Research: Ceny w sklepach w październiku wzrosły o ponad 4 proc.
  • Ceny w sklepach w październiku rosną szybciej niż inflacja
  • Ceny żywności roną wolniej niż chemia gospodarcza i używki
  • Ceny w sklepach mogą szybciej rosnąć w grudniu i styczniu. Dlaczego?

Raport UCE Research: Ceny w sklepach w październiku wzrosły o ponad 4 proc.

W październiku br. codzienne zakupy zdrożały średnio o 4,1 proc. rdr. Dla porównania we wrześniu ceny wzrosły o 4,9 proc., a w sierpniu – 5,1 proc. Tak wynika z najnowszego raportu „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych”, który opracował zespół UCE Research i Uniwersytetów WSB Merito.

Warto dodać, że „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych” opublikowany 19 listopada opiera się na cenach produktów z 17 kategorii, m.in. żywności, napojów bezalkoholowych i alkoholowych, chemii gospodarczej i artykułów dla dzieci. Raport UCE Research powstał na podstawie ponad 101 tys. cen detalicznych z niemal 48 tys. sklepów.

Dr inż. Anna Motylska-Kuźma, ekspertka z Uniwersytetu Dolnośląskiego DSW we Wrocławiu uważa, że spadek tempa wzrostu cen w sklepach wynika głównie z tańszej ropy na rynkach światowych oraz dość mocnego kursu złotego. Eksperci wskazują także na dobre zbiory produktów rolno-spożywczych, co hamuje wzrost cen żywności. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 73% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.11.2025 / 18:51
StoryEditor
Z Nestlé odchodzi jeden z kluczowych szefów odpowiedzialny za globalną strategię koncernu
Sanjay Bahadur, jako wiceprezes wykonawczy i szef ds. strategii oraz rozwoju biznesu Grupy Nestle

Po ponad 40 latach w Nestlé, podczas których zdobywał doświadczenie w Indiach, Szwajcarii, Hongkongu, Turcji i Chinach, Sanjay Bahadur odchodzi na zasłużoną emeryturę.

Sanjay Bahadur, jako wiceprezes wykonawczy i szef ds. strategii oraz rozwoju biznesu, odpowiadał m.in. za fuzje i przejęcia, partnerstwa strategiczne oraz zarządzanie portfelem ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. listopad 2025 07:57