24.04.2020/08:08

Która sieć handlowa ma najbogatszą ofertę produktów roślinnych, alternatywnych mięs i dań gotowych?

Radosław Dac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska zapowiedział, że sieć planuje dalszy rozwój oferty produktów roślinnych, alternatywnych mięs, nabiału oraz dań gotowych. Francuski operator właśnie zwyciężył w rankingu dostępności produktów roślinnych przygotowanym przez Fundację Alberta Schweitzera i organizację RoślinnieJemy.

Sieć Auchan powołując się na ranking dostępności produktów roślinnych przygotowany przez Fundację Alberta Schweitzera i organizację RoślinnieJemy wskazała, że jej sklepy są najlepiej zaopatrzone w żywność roślinną wśród 14 największych działających w Polsce operatorów handlowych.

Wyniki badania pokazały, że w Auchan klienci znajdą największy wybór żywności roślinnej. Sieć Auchan została zwycięzcą, zajmując pierwsze miejsce w 4 głównych kategoriach: Alternatyw mięsa, kiełbasy i ryb, Alternatyw produktów mlecznych, Dania gotowe, Sosy, dipy i pasty do smarowania i drugie miejsce w kategorii Słodycze, wypieki i przekąski.

Jak wynika z przytoczonych analiz w kategorii nabiału sieć Auchan ma najwięcej roślinnego mleka (średnio ponad 32 różne rodzaje w jednym sklepie), śmietany, serów (np. Bez deka mleka, Natural) oraz jogurtów (m.in. PlantON, Alpro). Dostępny jest również roślinny zamiennik jajek vEGGs. Auchan poszczycić się może także najbogatszą gamą alternatywnych zamienników mięsa, nabiału, dań gotowych a także sosów, dipów i past do smarowania.

- Auchan nie tylko rozwija tę kategorię produktów, ale także planuje dalszy jej rozwój w zakresie alternatywnych mięs, nabiału oraz gotowych dań. Warto podkreślić, że wszystkie produkty roślinne, które można znaleźć na naszych półkach to wyroby polskie pochodzące od rodzimych producentów – podsumowuje Radosław Dac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska.

Na zdjęciu: Radosław Dac, dyrektor produktów Auchan Retail Polska

Francuski operator podkreśla, że tak wysokie notowania sieci są efektem wdrożonej przez firmę strategii „Auchan 2022”. W ramach której Auchan Retail Polska zobowiązał się do dostosowania swojego modelu działania, oferty i organizacji do nowych oczekiwań konsumentów i obywateli. Auchan chce wyjść poza tradycyjną rolę dystrybutora, stając się projektantem i selekcjonerem produktów, aby móc zaoferować konsumentom wyjątkową ofertę.

Przygotowany przez Fundację Alberta Schweitzera i RoślinnieJemy ranking polegał na analizie oferty produktów roślinnych w 14 największych sieciach handlowych w Polsce. Asortyment oceniany był pod względem dostępności roślinnych produktów w pięciu głównych kategoriach: Alternatyw mięsa, kiełbasy i ryb,  Alternatyw produktów mlecznych,  Słodycze, wypieki i przekąski,  Dania gotowe oraz Sosy, dipy i pasty do smarowania. Analiza dostępności produktów roślinnych została przeprowadzona na przełomie 2019 i 2020 r.
Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.