Kuehne+Nagel rośnie dzięki obsłudze zamówień e-commerce. Będzie współpraca z Amazonem
Grupa Kuehne+Nagel w trzecim kwartale 2020 roku, po pierwszym półroczu trwania pandemii koronawirusa, zanotowała zysk. Po uwzględnieniu różnic w kursach walut kursowych, firma znacząco poprawiła efektywność operacyjną.
Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 roku, obrót netto wyniósł 14,8 mld CHF, a EBIT 790 mln CHF. W tym czasie wahania kursów walut miały istotny negatywny wpływ zarówno na obroty netto (-5,7 proc.), jak i EBIT (-5,9 proc.). Wolne przepływy pieniężne w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy wzrosły o 31,4 proc.
– Dzięki zaangażowaniu i motywacji naszych pracowników, jesteśmy gotowi do dalszego rozwoju i wspierania naszych klientów, zwłaszcza tych działających w sektorach farmacji i opieki medycznej oraz e-commerce. Mimo że nadal najbliższe miesiące pozostają niepewne, jesteśmy dobrze przygotowani – komentuje Dr Detlef Trefzger, dyrektor generalny Kuehne+Nagel International AG.
Wzrost udziału w obsłudze branży farmaceutycznej i medycznej oraz w realizacji zamówień e-commerce, a także rygorystyczne zarządzanie kosztami doprowadziły do znacznej poprawy wyników finansowych dywizji kontraktowej w trzecim kwartale 2020 roku w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Obrót netto w Q3 wyniósł 1,2 miliarda CHF, a EBIT 53 miliony CHF. EBIT, skorygowany o dochody nadzwyczajne w trzecim kwartale 2019 i 2020 ze sprzedaży nieruchomości w wysokości odpowiednio 21 mln CHF i 4 mln CHF, wzrósł o 44 proc.
Dywizja logistyki kontraktowej nadal rozwija się w ramach realizacji zamówień dla e-commerce. Sektor ten jest motorem znacznej części nowych zysków. Przykładowo, Kuehne+Nagel Szwecja będzie obsługiwało nowe centrum dystrybucyjne dla firmy Amazon.