30.01.2020/08:17

Lagardere Travel Retail Foodservice z nową strategią dla sieci So! Coffee. W planach rozwój marek Johnny Rockers i Paul

- Będziemy rozwijać projekty gastronomiczne. Inwestujemy w nowe koncepty oraz będziemy szukać lokalizacji zarówno na lotniskach, jak i na dworcach kolejowych – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający FoodService Polska, Lagardere Travel Retail.

Podobnie jak w latach ubiegłych operator zamierza skupić się na rozwoju kawiarni So! Coffee w centrach handlowych i outletach, choć jest też zainteresowany uruchamianiem lokali w typowo miejskim otoczeniu, czyli przy ulicach.

Obecnie operator pracuje nad nową strategią marki So! Coffee, którą zacznie wdrażać na początku drugiego kwartału br. Zakłada ona uruchamianie punktów w mniejszych miastach.

– Oczywiście nie rezygnujemy z otwarć nowych placówek w największych aglomeracjach, ale dbamy też o to, by rozwijać ofertę w mniejszych miejscowościach i zaspokajać potrzeby lokalnych konsumentów. Przykładowo w 2019 roku uruchomiliśmy lokale So! Coffee w Grudziądzu i Nowym Sączu – precyzuje Maciej Gajkowski.

– Na pewno będziemy poszukiwali większej liczby projektów hybrydowych łączących gastronomię z innymi obszarami, w których działa Grupa Lagardere, a więc Retail i duty free – mówi Maciej Gajkowski.

Podkreśla, że firma chce bardziej niż do tej pory rozwijać marki licencyjne Johnny Rockers i Paul. Lokale pod tymi szyldami będą uruchamiane także poza lotniskami.

W 2020 roku Lagardere Travel Retail Foodservice otworzy przynajmniej 10 lokalizacji i planuje zamknąć rok z liczbą minimum 120 lokalizacji łącznie.

Jak ocenia Gajkowski, dwoma największymi wyzwaniami, z którymi się mierzy się operator, są zmiana profilu pasażerów obsługiwanych przez lotniska w Polsce oraz rosnąca konkurencja na rynku kawiarni. Gajkowski podkreśla, że wzrost znaczenia tanich przewoźników lotniczych oznacza przemodelowanie oferty punktów gastronomicznych, i w zakresie sposobu obsługi, i asortymentu. Rynek kawiarni to z kolei z jednej strony rosnąca liczba konkurencyjnych lokali sieciowych, a z drugiej ciągła presja wynikająca z rosnących kosztów pracy i energii elektrycznej.

Firma Lagardere Travel Retail Foodservice w Polsce, to spółka należąca do Grupy Lagardère, która jest światowym pionierem branży travel retail. W 2018 roku, prowadząc ponad 4600 sklepów w kategoriach: Travel Essentials, Duty Free & Fashion i Foodservice na lotniskach, dworcach kolejowych firma wygenerowała wynik ze sprzedaży na poziomie 4,9 mld euro.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.