20.06.2020/08:48

Latem rośnie popyt na dania gotowe

Łatwo i poręcznie

Konsumenci dań gotowych poszukują takich propozycji produktowych, które dają pewność wysokiej jakości i dobrego składu. Ważne jest wygodne, poręczne opakowanie i łatwość przygotowania dania. – W tym segmencie najbardziej popularnym wśród klientów opakowaniem jest tacka z porcją dla jednej osoby, o gramaturze ok. 300 – 400 g. Konsumenci doceniają tradycyjne smaki i dania o dobrym, jakościowym składzie – mówi Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

Dodaje, że produkty wprowadzane na rynek powinny w pełni odpowiadać nowym trendom w tej kategorii. – Taką propozycją jest nasza nowa linia Dań Gotowych Premium. To innowacyjne produkty o krótkich, czystych składach, które dzięki procesowi sterylizacji nie wymagają przechowywania w warunkach chłodniczych i są odporne na temperaturę do 25°C. W linii Dań Gotowych Premium proponujemy tradycyjne i popularne połączenia smakowe, znane z domowych kuchni. Wystarczy je podgrzać, by już po kilku minutach cieszyć się smacznym, pełnowartościowym obiadem – przekonuje.

W ocenie Bogusława Miszczuka, rosnąca popularność dań gotowych jest silnie związana ze zmianami w stylu odżywiania się. – Konsumenci bardzo cenią dziś takie propozycje kulinarne, których przygotowanie nie wymaga dużo czasu i wysiłku. Dania gotowe to doskonałe rozwiązanie w każdej sytuacji, gdy szybko i łatwo chcemy przygotować ciepły, pożywny posiłek – niezależnie, czy jesteśmy w pracy, w domu czy na wakacjach. Spodziewamy się więc dalszego wzrostu w tej kategorii – zaznacza.

Urok innowacji

Producenci dań gotowych nie boją się innowacji, czego dobrym przykładem jest kaszotto i risotto marki Łowicz. – Do czasu wdrożenia tych nowości Łowicz również posiadał tylko ofertę „słoikową”, na którą składało się sześć tradycyjnych potraw kuchni polskiej oraz siedem jednogarnkowych Kociołków do syta. Dania te mają określoną grupę odbiorców – osoby szukające konkretnych, mięsnych dań w przystępnej cenie. Uważnie przyglądaliśmy się jednak rynkowi i konsumentom. Zauważyliśmy, że istnieje grono mniej tradycyjnych, bardziej nowoczesnych konsumentów, którzy cenią wygodę i szybkość przygotowania dania, oraz poszukują propozycji zgodnych z nowymi trendami; bardziej naturalnych, z „czystą etykietą”, często bezmięsnych. Co istotne, na rynku nie było szerokiej oferty, która adresowałaby ich oczekiwania – tłumaczy Dorota Liszka.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.