04.10.2020/09:30

Leclerc: Zwyciężamy kryzys spowodowany pandemią dzięki e-commerce. Carrefour i Auchan muszą się obudzić

Michel-Edouard Leclerc szef sieci Leclerc poinformował, że w tym roku wartość sprzedaży grupy wzrośnie o ponad miliard euro - podaje serwis en24news.com. 

Na rynku spożywczym Leclerc jest drugim francuskim graczem w e-commerce poza Amazonem. To m.in. e-sprzedaż jest motorem napędowym detalisty. Wraz z zamknięciem gospodarki sprzedaż w tym kanale dystrybucji eksplodowała.

Oczekuje się, że Leclerc, który w 2019 roku sprzedał produkty o wartości 3,27 mld euro pobije ten rekord. W tym roku sprzedaż może wzrosnąć do prawie 4,4 mld.

Sukces e-commerce powinien przynieść też korzyści innym kanałom dystrybucji. Więc jeśli hipermarkety Leclerc ucierpiały podczas zamknięcia, od tego czasu szybko się rozwijają i ich sprzedaż rośnie szybciej niż w przypadku hipermarketów konkurencji.

„Carrefour jest wciąż naszym konkurentem, jest to dobra francuska firma z pięknymi sklepami, ale hipermarkety Carrefour i Auchan, które znajdują się daleko od miast bardzo ucierpiały podczas lockdowna. Obecnie konsumenci ograniczają się do zakupów w dwóch sieciach sklepów – Leclerc i Lidl, Leclerc i Action, Leclerc i Intermarché. Carrefour i Auchan nie stanowią dla nas takiej konkurencji i muszą tam się obudzić na swoim horyzoncie konkurencyjnym ”.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także