07.10.2020/11:43

Lepiej dla siebie, lepiej dla świata

Technologie produkcji żywności są coraz bardziej rozwinięte, przetwórstwo spożywcze i przemysłowe osiągnęło już bardzo zaawansowany poziom. Na tyle skomplikowany, że wiele osób nie wie, w jaki sposób powstają produkty, których używa na co dzień. Gubimy się w gąszczu możliwości wyboru, giniemy w natłoku informacji. Szybkie tempo życia powoduje, że jest nam coraz trudniej wybierać produkty zgodne z naszymi wartościami. Sprawdzanie składu każdego produktu, analizowanie etykiet bardzo wydłuża zakupy i często wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy, jak np. w przypadku kosmetyków.

W Fundacji Viva stworzyliśmy polski symbol, który ułatwia konsumentom wybór roślinnych produktów spośród masowej produkcji, od której uginają się sklepowe półki. Certyfikowanie produktów to nie jest nowa idea, w Europie Zachodniej czy Stanach Zjednoczonych jest to już bardzo powszechne i stanowi normę na rynku. Certyfikat dla produktów wegańskich Znak V oznacza produkt, który nie zawiera w składzie składników odzwierzęcych i nie użyto ich w procesie produkcyjnym, a także w trakcie produkcji nie ucierpiało żadne zwierzę. 

Jeśli chodzi o troskę o los zwierząt, bardzo duży problem stanowi olej palmowy. Tani, najbardziej popularny olej roślinny świata, symbol dewastacji przyrody i spalonych domów wielu zwierząt. Dlatego produkty spożywcze certyfikowane Znakiem V nie zawierają oleju palmowego i jego pochodnych. Znakiem V nie są certyfikowane, co oczywiste, również produkty testowane na zwierzętach. 

Dlatego dla wegan Znak V to symbol, który daje im pewność, że jest to produkt sprawdzony i zgodny z ich stylem życia. Producenci, twórcy i kreatorzy produktów dzięki niemu mogą pokazać, że ich towary nie powstają kosztem cierpienia ani wyzysku zwierząt. A konsumenci mogą szybko rozpoznać na półce sklepowej produkt, który spełnia ich oczekiwania, bez konieczności szczegółowej analizy składu. Znak V to symbol o jednoznacznym przesłaniu, który w prosty sposób pokazuje, jak można wybrać lepiej. Można znaleźć go na wielu polskich markach spożywczych czy kosmetycznych.

Weganie to bardzo liczna grupa konsumentów. Obecnie szacuje się, że w Polsce jest ponad 3 miliony wegan i wegetarian i ta liczba ciągle rośnie. Nie bez powodu Warszawa jest w czołówce światowego rankingu miast przyjaznych weganom. Jest na to popyt. Zwłaszcza wśród młodych osób jest to bardzo popularny trend. Millenialsi, pokolenie Zet zwracają uwagę na korzyści emocjonalne i wartości, jakie niosą ze sobą produkty, które kupują. Szacuje się, że ta grupa wiekowa będzie stanowiła 75% siły roboczej w Polsce w ciągu najbliższych 10 lat. Z całą pewnością będą poszukiwać produktów zgodnych z ich wartościami i stylem życia. Zachęcamy firmy do zapoznania się kryteriami przyznawania Znaków V i zgłaszania swoich produktów do certyfikacji na www.znakv.pl, a konsumentów – do szukania tak oznakowanych produktów na półkach sklepowych. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także