15.07.2020/11:38

Lewiatan planuje zwiększyć o 10 proc. przychody z marki własnej

W całym 2020 roku Lewiatan Holding chce wprowadzić nowe marki własne. Przychody ze sprzedaży tych produktów mają wzrosnąć o 9,8 proc. również dzięki nowym kategoriom. Z danych PSH Lewiatan wynika, że sprzedaż produktów marki własnej stanowi obecnie poziom ponad 6 proc. wartości sprzedaży Lewiatana.

Lewiatan Holding ma w planach rozwój portfolio marek własnych, natomiast obecnie współpracuje z ponad 130 producentami. W ofercie asortymentowej sieci znajduje się blisko 500 artykułów. W całym 2020 roku firma planuje wprowadzić 22 nowych SKU oraz zmienić około 30 SKU. Reorganizacja w zakresie marek ma objąć nawiązanie współpracy z nowymi producentami, nowy design produktów oraz inne gramatury.

Przedsiębiorstwo będzie budować nowe kategorie, zlecać optymalizację składów surowcowych i rozszerzać istniejące linie o nowe produkty. W planach jest również  optymalizacja portfolio istniejących kategorii. 

Tylko w ostatnich tygodniach Lewiatan wprowadził do oferty marki własnej kolejne nowości, wśród których znalazły się m.in.: sok jabłkowy 1 l, napoje 1 l – oranżada biała i czerwona, Cool Cola, Cool Cola Zero 2l oraz sok pomidorowy z chili 330 ml. Rozszerzona została również kategoria artykułów higienicznych o nowe rodzaje mydeł w kostkach oraz w płynie.

Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A. tłumaczy, że rozwój portfolio marki własnej wynika z wymagań rynku. – Marka własna Lewiatan to kluczowy element strategii sieci. Produkty te, z racji oczekiwanych przez konsumenta jakości i cen, są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów przynależących do Lewiatana – podkreśla i dodaje, że wartość sprzedaży produktów marki Lewiatan rokrocznie rośnie, a obecnie większość z tych towarów to zdecydowani liderzy sprzedaży ilościowej w swoich kategoriach.

W sklepach PSH Lewiatan podejmuje działania komunikacyjne marki własnej skierowane bezpośrednio do konsumentów. Sieć zaprezentowała kolejną odsłonę bezpłatnego magazynu „Polecamy produkty marki własnej Lewiatan”, w którym znajdują się przepisy na to, jak szybko, niedrogo i smacznie przygotować zdrowy i pełnowartościowy posiłek oraz szereg wskazówek kulinarnych na pyszne dania na każdą okazję.

Sprzedaż produktów marki własnej Lewiatan w 2019 roku wyniosła 416,6 mln zł i była wyższa o 11,4 proc. w porównaniu do 2018 r. Marża detaliczna wyniosła 24,5 proc., a masa marży brutto wygenerowanej w detalu osiągnęła poziom blisko 173,8 mln zł. Marża dystrybucyjna w 2019 roku była równa 11,7 proc., a masa marży dystrybucyjnej osiągnęła poziom 56 mln zł. 

W 2019 r. Lewiatan Holding wprowadził do sprzedaży 97 nowych SKU, z czego 43 SKU w stałym asortymencie, a 54 SKU jako oferty czasowe, zamykając portfolio na koniec grudnia 2019 roku ilością 486 produktów. Wśród produktów marek własnych Lewiatana znajdują się najpopularniejsze towary w niemal wszystkich kategoriach spożywczych: soki i napoje, słodycze, przetwory, towary masowe, przekąski słone, jak również artykuły higieniczne, kosmetyki, chemia gospodarcza oraz produkty przemysłowe.

Lewiatan jest siecią sklepów franczyzowych, których w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł. Pod koniec 2019 r. liczba marketów wynosiła 3219 placówek, w których pracowało 30 tys. osób. Największą część sklepów (niemal 60 proc.) stanowiły te o powierzchni od 100 do 300 mkw. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.