27.08.2020/16:24

Liczba sprzedających na Allegro w pierwszej połowie roku wzrosła o 14 procent

W pierwszej połowie 2020 r. liczba firm prowadzących sprzedaż na platformie wzrosła o 14 proc. do poziomu 117 tysięcy, a liczba ofert o 21 proc. do 164 mln.

Portal co miesiąc odwiedza ok. 20 mln osób. Spółka w komunikacie podkreśla również szybki rozwój Allegro Smart!, narzędzia działającego na zasadzie subskrypcji, dzięki któremu użytkownicy serwisu mogą szybciej dokonywać transakcji.

– Obecnie około 66 milionów ofert może być dostarczonych do dwóch dni po zakupie, w tym 16 milionów w ciągu jednego dnia. Od niedawna Allegro prezentuje nowy sposób czasu dostawy – klienci już w momencie przeglądania ofert mogą się dowiedzieć, kiedy dokładnie otrzymają swój produkt, mogą także śledzić zakupy na każdym etapie dostawy i łatwo sprawdzić, gdzie znajduje się ich przesyłka – informuje firma.

Allegro inwestuje w rozwiązania, które sprawiają, że zakupy na platformie stają łatwiejsze. Najnowszym rozwiązaniem jest usługa Allegro Pay, uruchomiona pilotażowo pod koniec lipca. W ramach Allegro Pay klient ma do wykorzystania środki, którymi będzie mógł płacić za zakupy w dowolnym momencie, wybierając wygodną dla siebie opcję spłaty – w ciągu 30 dni lub nawet w 20 miesięcznych ratach. Allegro Pay.

– Pierwsza połowa 2020 roku to okres dynamicznego rozwoju całego ekosystemu Allegro, mimo wyzwań związanych z pandemią. Rośnie liczba firm oferujących swoje produkty na Allegro, a Polacy coraz częściej robią tu zakupy. Korzystają z szerokiej oferty, niskich cen i dużej wygody, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Tylko w pierwszej połowie tego roku dzięki darmowym dostawom nasi klienci zaoszczędzili łącznie 540 mln zł, a od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł – powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro. Warto jednak zaznaczyć, że aby móc korzystać z darmowych przesyłek, najpierw należy wykupić odpowiedni pakiet. Roczny abonament to koszt 49 złotych.

Firma zaznacza, że wprowadzenie przed dwoma laty Allegro Smart! zmieniło nawyki zakupowe Polaków, którzy coraz chętniej robią na Allegro codzienne zakupy i wydają na nie więcej. Spore zmiany wprowadziła też pandemia koronawirusa. Najdynamiczniej rosnącymi kategoriami na platformie Allegro w pierwszym półroczu tego roku były: Supermarket (+116 proc.), Zdrowie i uroda (+90 proc.) oraz Dom i ogród (+70 proc.).

Na Allegro na koniec czerwca 2020 r. działało już ponad 117 tysięcy firm, tj. o 14 proc. więcej w porównaniu z końcem 2019 r. Są to zarówno mali i średni przedsiębiorcy, jak i duże, rozpoznawalne marki, takie jak Dove, Leroy Merlin, Maspex, Geox czy Kross, które dołączyły do Allegro w ostatnim czasie. Dla klientów oznacza to dostęp do jeszcze większej liczby ofert w konkurencyjnych cenach.

– Ciągle inwestujemy w rozwiązania, które pozwalają naszym klientom korzystać z Allegro jeszcze łatwiej i wygodniej. Wspieramy też przedsiębiorców działających na naszej platformie i pomagamy im rozwijać sprzedaż. Kluczowymi obszarami są dla nas usługi finansowe oraz dostawy, które stają się coraz szybsze i przewidywalne. W tym roku planowaliśmy przeznaczyć 1 miliard złotych na rozwój naszej platformy i całego ekosystemu Allegro i mimo trudności związanych z pandemią koronawirusa te plany pozostają aktualne – wskazał Francois Nuyts.

Allegro otwiera polskim przedsiębiorcom drzwi do handlu w internecie i pomaga im rozwijać ich działalność. 58 nowych sprzedawców, którzy zdecydowali się dołączyć do platformy w minionym półroczu, osiągnęło w tym okresie wartość sprzedaży (GMV) przekraczającą 1 mln zł.

Allegro.pl jest największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Ma ponad 21 mln zarejestrowanych klientów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także