07.04.2017/14:03

Lidl, Carrefour czy McDonald's angażują pracowników jako amasadorów marki

Wielu pracodawców jest przekonanych, że ich pracownicy mogą świetnie wpływać na pozytywny wizerunek marki. Takie sieci jak Lidl, Carrefour czy McDonald's już praktykują takie działania. Jak namówić pracownika na tzw. employer branding? – tej kwestii przygląda się portal pulsHR.


 

Aż 83% ankietowanych stwierdziło, że najważniejszą korzyścią z posiadania strategii employer brandingowej jest łatwość przyciągania talentów do organizacji, a 78% uważa, że posiadanie takiej strategii ułatwia lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej. 77% badanych przyznało, że posiadanie takiej strategii zwiększa spójność komunikacji firmy, a 73% stwierdziło, że zwiększa ona zaangażowanie pracowników – jak wynika z raportu HRM Institute „Raport Employer Branding w Polsce 2016”, omawianego przez pulsHR.

Justyna Orzeł, dyrektor zasobów ludzkich Carrefour Polska powiedziała portalowi pulsHR, że pracownicy firmy są najlepszymi ambasadorami, dlatego firma od środka rozpoczyna pracę nad zewnętrznym wizerunkiem, ponieważ to zadowoleni pracownicy najlepiej promują wizerunek firmy.

Do rekrutacji nowych pracowników Lidl angażuje już zatrudnionych, którzy są bohaterami kampanii reklamowych firmy. Uczestniczyło w nich kilkudziesięciu ochotników. Podobnie jest w McDonald's Polska, który wystartował z kampanią „Ja? Pracuję w Maku!” Do udziału w niej zgłosiło się ponad pięćset osób, na twarze kampanii wybrano pięć w głosowaniu przeprowadzonym wśród pracowników – podkreśla pulsHR.

Portal przytacza też ciekawe wyniki badań grupy On Board Think Kong, z których wynika, że aż 38% badanych w zamian promowanie firmy w mediach społecznościowych oczekiwałaby nagrody materialnej, ale dla 35% respondentów to przejaw lojalności wobec pracodawcy. 21% za kluczowe uznało sympatię do szefa i bezinteresowną chęć pomocy.

Czytaj więcej na pulsHR.pl

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.