20.08.2018/12:32

Lidl Digital International rozwija e-commerce z myślą o cyfrowej przyszłości handlu

Do 2022 r. 25 proc. sprzedaży sieci detalicznych będzie powiązane z online. Dyskonty są nastawione głównie na sprzedaż stacjonarną, ale nie mogą ignorować wzrostu sprzedaży online, także w przypadku żywności. Lidl utworzył osobną spółkę do rozwoju swoich kompetencji cyfrowych, by nie przegapić przyszłości – wynika z raportu PlanetRetail RNG.

Stopniowe przenoszenie się sprzedaży detalicznej do kanału e-commerce jest wyzwaniem dla sieci dyskontowych. Nie tylko dlatego, że z reguły zostały one na tym polu nieco z tyłu za innymi formatami. Problem także w tym, że e-commerce podnosi stopień komplikacji biznesu, będącego tradycyjnie modelem niskokosztowym.

Lidl Digital International to oddział niemieckiej sieci, zajmujący się rozwojem kompetencji cyfrowych. Mieści się w kwaterze głównej Schwarz Group w Neckarsulm oraz w biurze w Berlinie, ale huby technologiczne powstały też w Hiszpanii, Rumunii i Bułgarii. Firma zatrudnia już ponad 2,5 tys. pracowników, których zadaniem jest zarządzanie biznesem online Lidla oraz koordynacja międzynarodowych testów i wdrożeń.

W Lidlu, tak jak w przypadku wielu innych dyskonterów, aktywność online jest ograniczona i rozwija się powoli. Stopniowo rosną jednak cyfrowe zasoby, doświadczenie i możliwości firmy, która stawia fundamenty pod znacznie rozszerzoną działalność e-commerce.

Oferta online Lidla jest dostępna na czterech rynkach – w Niemczech, Holandii, Belgii i Czechach – i jest to wyłącznie asortyment non-food. W najbliższym czasie Lidl będzie zapewne rozszerzał swoją cyfrową obecność na kolejne rynki, choć w najbliższej przyszłości raczej nie należy się spodziewać włączenia żywności do oferty online.

Warto jednak zauważyć, że poza ofertą towarową Lidl sprzedaje online usługi turystyczne, prowadzi serwis zamawiania dań gastronomicznych a także inne usługi, jak zamawianie kwiatów, wywoływanie zdjęć, jest też operatorem mobilnym i energetycznym. W sumie w tej czy innej formie Lidl działa online już na 11 rynkach.

W ofercie towarowej online Lidl ma głównie takie kategorie jak odzież, akcesoria ogrodnicze, do majsterkowania oraz produkty do domu i kuchnia. Wyjątkiem spożywczym są alkohole, głównie wina.

Źródło: PlanetRetail RNG, Global Discount Channel Report

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.