Lidl i Biedronka walczą na azjatyckie sztuki kulinarne
Lidl ruszył z akcją tematyczną Smaki Azji już 16 stycznia, w tym samym dniu - wchodząc w drogę konkurencji - Biedronka odpaliła kampanię Przedsmak Azji i jednocześnie sygnalizując klientom, że pełna oferta produktów kuchni azjatyckiej będzie dostępna w sklepach sieci od 23 stycznia. Portugalski operator zrobił coś jeszcze aby popsuć sprzedaż Lidlowi.
Nie ma nic dziwnego w tym, że Lidl i Biedronka organizują duże akcje tematyczne oparte na produktach kuchni azjatyckiej, trochę kłopotliwe – z punktu widzenia sprzedażowego - jest to, że robią to tuż po sobie. Ze względu na to, że produktów spożywczych z Chin, Japonii, czy Indii nie kupuje się codziennie i w dużych ilościach, druga w kolejności akcja tematyczna jest skazana na mniejszą popularność.
Biedronka wykonała jednak sprytny ruch, który ma odebrać klientów sklepom Lidl i skłonić ich, aby poczekali z zakupami na jej ofertę. I nie chodzi tylko o komunikat „Przedsmak Azji”, który pozwala kupić kilka wybranych towarów (właściwa akcja 23 stycznia), ale o dołączenie do codziennych zakupów klientów bonów o wartości 5 zł na zakupy towarów z biedronkowego folderu Azja. Konsument zastanowi się kilkukrotnie zanim pójdzie do konkurencji, aby zrobić orientalne zakupy gdy może zaoszczędzić kilka złotych. Bony można zrealizować w sklepach Biedronki w trakcie właściwej akcji czyli dopiero od 23 stycznia.
Bony zakupowe sieci Biedronka na produkty kuchni azjatyckiej
Oferta akcji tematycznej Smaki Azji sieci Lidl Polska
12