16.02.2017/17:58

Lidl ma kłopoty przez reklamę z gwoździem

Radiowa reklama sieci Lidl, w której Dorota Wellman użyła sformułowania „(…)a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić” promowała negatywne wzorce zachowań wśród dzieci – stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Komisja rozpatrywała skargę na spot promujący czekolady dostępne w Lidlach. Według autora zawiadomienia „Dzieci słysząc taką reklamę skierowaną do nich, otrzymują przekaz od dorosłej osoby, że tak można, a nawet należy (przebijać opony – przyp. red.)”.

Przedstawiciele Lidla nie zgodzili się z postawionymi zarzutami, argumentując, że „Reklama ta, jako całość jak również poszczególne jej elementy, nie zawierają treści zachęcających do aktów przemocy, czy wręcz przestępstwa niszczenia mienia lub próby jego dokonania”. Wskazali jednocześnie, że opis zawarty w skardze został zniekształcony poprzez subiektywną percepcję skarżącego, który słyszał to, czego w spocie nie ma i ograniczył się de facto do zacytowania wyciętych z kontekstu poszczególnych słów reklamy.

Ostatecznie Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama posługując się hasłem „(...) a zostanie ci na gwoździe, żeby mu opony przebić” promuje negatywne wzorce zachowań i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej. Zwrócono przy tym uwagę na wczesną porę emisji spotu radiowego, przez co – chcąc nie chcąc – dzieci również mogły być jego odbiorcami.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.