05.10.2016/15:25

Lidl mocno inwestuje w reklamę. Biedronka odpuszcza

Lidl pozostaje liderem wydatków na reklamę w TV wśród sieci handlowych. Niemiecki dystrybutor wydał we wrześniu na ten cel ponad 61,2 mln zł, gdy rok wcześniej było to ponad 50 mln zł. Z TOP 20 reklamodawców wypadła sieć Biedronka (Jeronimo Martins Polska), która ograniczyła wydatki na tę formę reklamy.

Rekordzistą jeśli chodzi o wydatki reklamowe we wrześniu był, podobnie jak miesiąc wcześniej, Aflofarm – 94,19 mln zł brutto (ponad 14 mln więcej niż we wrześniu 2015, kiedy to wydał 80,02 mln). Na kolejnych pozycjach znalazły się: Polkomtel – 62,62 mln zł (ponad 4 mln więcej niż rok wcześniej) oraz Lidl – 61,2 mln zł (przeszło 11 mln zł więcej niż rok wcześniej).

Firmy z sektora FMCG mocno reklamowały się w telewizji we wrześniu. Na czwartej pozycji uplasowała się firma Nestle z wydatkami na poziomie 55 mln zł. W zestawieni znalazło się jeszcze kilku innych producentów żywności, napojów, piwa i chemii gospodarczej, tym: PROCTER & GAMBLE (52,8 mln zł), FERRERO (48,9 mln zł), GRUPA ŻYWIEC SA (46,3 mln zł), PEPSICO (35,8 mln zł), HENKEL/SCHWARZKOPF (31,7 mln zł), UNILEVER (29,7 mln zł), BEIERSDORF-LECHIA (29,6 mln zł).

Na 12 miejscu plasowała się Grupa Allegro z wydatkami na poziomie 43 mln zł, zaś na 20 pozycji sieć Ikea, która wydała na promocję w telewizji 27,8 mln zł.

We wrześniu największe wpływy reklamowe brutto (wydatki rate card, bez rabatów) odnotował Polsat – 424,74 mln zł. To o nieco ponad 5 mln więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na drugim miejscu pod względem wpływów uplasował się TVN – 293,05 mln zł (prawie 14 mln zł więcej niż rok wcześniej), na trzecim TVP2 – 111,98 mln zł (ponad 6 mln więcej niż rok wcześniej), a na czwartym TVP1 – 109,19 mln zł (przeszło 16 mln mniej niż rok wcześniej).

Całkowite wydatki na reklamę we wrześniu 2016 r. wyniosły 2,39 miliarda zł (2,36 mld rok wcześniej), co przełożyło się na emisję 2,22 mln spotów reklamowych (2,08 rok wcześniej), trwających przeszło
14,2 tys. godzin (13,7 rok wcześniej).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • polski coraz mniej 05.10.2016

    Macie czarno na białym kto nas wykańcza i nic ale to nic z tym nie robicie !!!!!!!!!
    PIS proszę się obudzić bo głosowałem na was !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.