07.10.2016/11:21

Lidl otwiera w Polsce sklep nr 600. Jest potencjał na kolejne 600!

Lidl otworzy w Polsce swój sklep nr 600 już 20 października w Poznaniu. Będzie to innowacyjna placówka w zupełnie nowym formacie i nowej architekturze.

W nowym Lidlu zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań architektonicznych, m.in. zmieniona została fasada sklepu, wprowadzono liczne udogodnienia dla klientów i pracowników wewnątrz sklepu, a na zewnątrz przygotowana została stacja do ładowania samochodów elektrycznych.

Zdaniem Grzegorza Łaptasia, dyrektora PwC Polska sieć Lidl ma szansę na podwojenie ilości posiadanych sklepów w Polsce, podczas gdy Biedronka osiągnęła już takie zagęszczenie, że trudno jej będzie utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju.

Ekspert PWC zapytany przez portal wiadomoscihandlowe.pl, czy Lidl mając potencjał na otwarcie 1200 sklepów w Polsce, będzie musiał rozpocząć rozwój sklepów o znacznie mniejszych powierzchniach odpowiedział, że na razie nie spodziewa się po Lidlu „eksperymentów”.

- Zakładając, że produktywność mierzona zyskiem EBITDA sklepu na metr kwadratowy powierzchni handlowej w Lidlu jest wyższa niż u większości konkurentów, sieć może wchodzić nawet w stosunkowo zagęszczone regiony i odbierać innym klientów. Dopóki jest taka możliwość, trudno spodziewać się eksperymentu z czymś poza core biznesem – tłumaczy Grzegorz Łaptaś.

Duże możliwości rozwoju na polskim rynku potwierdził na ubiegłorocznej konferencji prasowej (kwiecień 2015 r.) Radosław Liberski, członek zarządu Lidl Polska, który zapowiedział, że firma chce rozwijać w Polsce w tempie ok. 30 otwarć rocznie. - Polski rynek ma potencjał rozwoju dla Lidla na kolejne 10-15 lat – mówił Radosław Liberski.  Przy ponad 550 placówkach, które Lidl ma obecnie (stan na kwiecień 2015 r.) na krajowym rynku w perspektywie kilkunastu lat - o ile utrzyma zapowiadane tempo rozwoju - sieć może urosnąć do ponad 1000 sklepów. Władze Lidla zapowiedziały w 2015 roku uruchomienie kolejnych centrów dystrybucyjnych.

W 2014 roku obroty sieci Lidl w Polsce wyniosły ponad 11,5 mld zł i były o 1 mld złotych wyższe niż w 2013 roku. W 2011 r. było to ok. 7,5 mld zł, zaś w 2012 ok. 8,5 mld zł.

Jak poinformował w kwietniu 2015 r. Radosław Liberski, Lidl zanotował w 2014 r. nie tylko wzrost obrotów, ale także jednocyfrowy wzrost sprzedaży like for like. - Rok wcześniej nasza firma odnotowała dwucyfrowy wzrost LfL - mówił Jarosław Liberski. - Rok do roku zwiększamy obroty o ok. 10 proc. – dodał przedstawiciel Lidl.

Lidl ma obecnie prawie 600 sklepów na polskim rynku, a w całej Europie ok. 10 000 placówek. Jak twierdzą przedstawiciele sieci, firma od początku swojej obecności w Polsce nie zamknęła jeszcze żadnego ze swoich sklepów. Do niemieckiej sieci, obecnej w Polsce od 2002 r., należy również osiem centrów dystrybucyjnych.

Kliknij link i przeczytaj więcej na temat strategii rozwoju sieci Lidl w Polsce:

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Michał Chroniowski 10.10.2016

    Witam,

    Jedyna działka w Żarowie o takiej powierzchni.

    Podam parametry obiektu do zbycia
    .
    4/ Żarów ul. Dworcowa 2. Działka 14000 m2. przeznaczona na Market, Usługi, budownictwo mieszkaniowe.

    Żarów jest miastem przemysłowym 12.5 tyś. mieszkańców w którym nie ma bezrobocia oraz MARKETU,

    w Żarowie jest 7 fabryk ZAGRANICZNYCH. Działka jest pusta,ogrodzona są wszystkie media.

    Na działce można wybudować magazyny wielkopowieszchniowe. Lokalizacja działki to centrum a na uboczu.
    Do autostrady A-4 jest 7 km.
    Do Świdnicy jest 8 km.
    Do Wałbrzycha 12 km.
    Do Wrodławia 35 km.
    Jesteśmy zmuszeni sprzedać ze względu na wiek i stan zdrowia.
    Pozdrawiam
    Michał Chroniowski

    PS Posiadam do sprzedaży, dzierżawy obiekt w Ziębicach
    605 424 066
    mch47@op.pl


Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.