Lidl Ireland: 110 mln euro inwestycji i 600 nowych miejsc pracy
Maeve McCleane, dyrektor HR Lidla w Irlandii, wraz z tamtejszą minister pracy, ogłosili plan dyskontera zainwestowania w ciągu najbliższych dwóch lat 110 mln euro w rozwój sieci sklepów, co wiąże się z zatrudnieniem 600 nowych pracowników.
Irish Times poinformował o planach inwestycyjnych niemieckiego dyskontera w Irlandii. W ciągu najbliższych dwóch lat firma zamierza umocnić swoją pozycję na tamtejszym rynku, inwestując 110 mln euro w modernizację istniejących placówek oraz budową nowych marketów. Dzięki inwestycjom powstanie ok. 600 nowych miejsc pracy. Zatrudnieni będą zarówno pracownicy sklepowi, jak i kierownicy sklepów. W tym celu przeszkolonych zostanie ok. 50 osób. Potrzebni będą także specjaliści od zakupów, ponieważ sieć zamierza rozszerzać ofertę asortymentową.
Obecnie w Republice Irlandii Lidl prowadzi 146 dyskontów, zatrudniając ok. 4 tys. osób.
Jak informuje JP Scally, dyrektor zarządzający Lidl Ireland, w tym kraju docelowo planowane jest uruchomienie ok. 50 nowych placówek, chociaż spodziewane tempo inwestycji to mniej niż 10 nowych lokalizacji rocznie. Większość nowych placówek będzie projektowanych w nowym formacie, który obecnie testowany jest w pilotażowej placówce w miejscowości Gorey.
Lidl i jego najważniejszy rywal dyskontowy Aldi w ostatnich latach zmieniają kierunek działania, starając się przyciągnąć bogatszych klientów, oferując im więcej świeżej żywności oraz towarów luksusowych, takich jak wina francuskie z wyższej półki. Nowy koncept Lidla to sklepy większe od tradycyjnych marketów, projektowane z myślą o przyciągnięciu klientów z klasy średniej. Przykładowo, alejki w nowych placówkach mają ok. 3 m szerokości, wobec 2 m w istniejących sklepach, co ma ułatwić klientom przemieszczanie wózków sklepowych.
W ramach innowacji dyskonter wprowadza także usługę Lidl Go, która ma funkcjonować jako dział convenience z gorącymi posiłkami. Jeśli próby z cappuccino i latte w markecie w Gorey wypadną pomyślnie, wprowadzone zostaną także automaty do parzenia kawy. W ramach modernizacji istniejących obiektów rozważana jest rezygnacja z parkingów podziemnych, które nie cieszą się sympatią części klientów.
Zgodnie z danymi firmy Kantar, obecnie Lidl jest czwartym graczem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Irlandii, po sieci SuperValu, która ma 22,5-proc. udziały w rynku, a także po Tesco i Dunnes Stores, które mają po niespełna 22 proc. Lidl ze swoimi 11,9 proc. nieznacznie wyprzedza Aldiego, który ma 11,2 proc.
9