22.08.2016/16:24

Lidl Ireland: 110 mln euro inwestycji i 600 nowych miejsc pracy

Maeve McCleane, dyrektor HR Lidla w Irlandii, wraz z tamtejszą minister pracy, ogłosili plan dyskontera zainwestowania w ciągu najbliższych dwóch lat 110 mln euro w rozwój sieci sklepów, co wiąże się z zatrudnieniem 600 nowych pracowników.

Irish Times poinformował o planach inwestycyjnych niemieckiego dyskontera w Irlandii. W ciągu najbliższych dwóch lat firma zamierza umocnić swoją pozycję na tamtejszym rynku, inwestując 110 mln euro w modernizację istniejących placówek oraz budową nowych marketów. Dzięki inwestycjom powstanie ok. 600 nowych miejsc pracy. Zatrudnieni będą zarówno pracownicy sklepowi, jak i kierownicy sklepów. W tym celu przeszkolonych zostanie ok. 50 osób. Potrzebni będą także specjaliści od zakupów, ponieważ sieć zamierza rozszerzać ofertę asortymentową.

Obecnie w Republice Irlandii Lidl prowadzi 146 dyskontów, zatrudniając ok. 4 tys. osób.

Jak informuje JP Scally, dyrektor zarządzający Lidl Ireland, w tym kraju docelowo planowane jest uruchomienie ok. 50 nowych placówek, chociaż spodziewane tempo inwestycji to mniej niż 10 nowych lokalizacji rocznie. Większość nowych placówek będzie projektowanych w nowym formacie, który obecnie testowany jest w pilotażowej placówce w miejscowości Gorey.

Lidl i jego najważniejszy rywal dyskontowy Aldi w ostatnich latach zmieniają kierunek działania, starając się przyciągnąć bogatszych klientów, oferując im więcej świeżej żywności oraz towarów luksusowych, takich jak wina francuskie z wyższej półki. Nowy koncept Lidla to sklepy większe od tradycyjnych marketów, projektowane z myślą o przyciągnięciu klientów z klasy średniej. Przykładowo, alejki w nowych placówkach mają ok. 3 m szerokości, wobec 2 m w istniejących sklepach, co ma ułatwić klientom przemieszczanie wózków sklepowych.

W ramach innowacji dyskonter wprowadza także usługę Lidl Go, która ma funkcjonować jako dział convenience z gorącymi posiłkami. Jeśli próby z cappuccino i latte w markecie w Gorey wypadną pomyślnie, wprowadzone zostaną także automaty do parzenia kawy. W ramach modernizacji istniejących obiektów rozważana jest rezygnacja z parkingów podziemnych, które nie cieszą się sympatią części klientów.

Zgodnie z danymi firmy Kantar, obecnie Lidl jest czwartym graczem handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Irlandii, po sieci SuperValu, która ma 22,5-proc. udziały w rynku, a także po Tesco i Dunnes Stores, które mają po niespełna 22 proc. Lidl ze swoimi 11,9 proc. nieznacznie wyprzedza Aldiego, który ma 11,2 proc.

Jeśli chcesz być na bieżąco, zamów codzienny, darmowy newsletter portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wystarczy kliknąć ten link i wpisać swój adres e-mail!

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.