23.04.2020/14:59

Lidl Pay dostępny w całej Polsce. Lidl powalczy z Google Pay i Apple Pay [TYLKO U NAS]

Począwszy od najbliższego poniedziałku z usługi Lidl Pay (płatność za zakupy w aplikacji) będą mogli korzystać klienci wszystkich sklepów sieci Lidl w Polsce - ustalił nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl.

Przypomnijmy, że w marcu płatności Lidl Pay dostępne były w 200 z około 730 sklepów sieci w Polsce, w ramach pilotażu. W dodatku w fazie testowej rozwiązanie udostępniono wyłącznie pracownikom firmy i ich rodzinom. Teraz Lidl Pay wychodzi z pilotażu i udostępnione zostanie szeroko, wszystkim osobom chętnym do skorzystania z usługi.

Dzięki nowej funkcji Lidl Pay, klienci zapłacą za zakupy w dyskontach sieci przy pomocy swojego smartfonu - bez dotykania banknotów oraz bez wprowadzania numeru PIN na terminalu płatniczym. Dodatkowym atutem rozwiązania - względem konkurencyjnych Google Pay i Apple Pay - ma być przyspieszenie procesu płatności (wyeliminowanie jednego, dodatkowego kroku przy płaceniu za zakupy).

Lidl Pay to nowa funkcjonalność dedykowana użytkownikom aplikacji Lidl Plus, która pozwala zaoszczędzić czas przy kasie, poprzez dodanie do aplikacji karty płatniczej. W efekcie skanując kartę Lidl Plus czytnikiem w strefie kas, jednocześnie naliczane są rabaty oraz dokonywana jest płatność. Funkcjonalność ta będzie dostępna tylko dla użytkowników aplikacji Lidl Plus. By korzystać z tego rodzaju płatności, klienci będą musieli zdefiniować kod PIN lub odcisk palca (touch ID), a następnie dodać kartę płatniczą.

O tym, że Lidl planował wprowadzenie usługi Lidl Pay do Polski, wiemy już od czerwca 2019 r. Wtedy w aplikacji dyskontera Lidl Plus pojawił się na krótko moduł pozwalający na podpinanie karty płatniczej. Usługa Lidl Pay wtedy jeszcze nie działała, a jakiekolwiek odniesienia do niej w aplikacji szybko zostały ukryte.

Jak informowaliśmy już na portalu wiadomoscihandlowe.pl, sieć rozpoczęła w Polsce pierwsze, wewnętrzne testy usługi płatności mobilnych w listopadzie 2019 r. Pierwsza faza testowa prowadzona była na bardzo niewielką skalę, przez kilka miesięcy.

Uruchomienie Lidl Pay to kolejny krok w transformacji cyfrowej sieci Lidl, która w ciągu ostatnich trzech lat uruchomiła w Polsce sklep internetowy (lidl-sklep.pl), platformę do rezerwacji win (winnicalidla.pl), aplikację mobilną Lidl Plus, a także platformę do sprzedaży wycieczek (lidl-podroze.pl), którą później jednak firma zdecydowała się zamknąć (czas pokazał, że była to dobra decyzja, bo w czasach koronawirusa sprzedaż wycieczek i tak spadłaby do zera).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Krzysztof4 23.04.2020

    Przecież to nie będzie szybsze od apple pay. Rozwiązanie bez sensu umrze śmiercią naturalną.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.