Lidl podbija rynki Europy Środkowo-Wschodniej i prze ku pozycji lidera. Sieć jest na podium w co najmniej 6 krajach
Najpóźniej do 2022 r. firma Lidl zostanie pierwszą siecią sklepów spożywczych na trzech rynkach Europy Środkowo-Wschodniej - pisze Sebastian Rennack w Lebensmittel Zeitung. W Polsce niemicki dyskonter jest drugą pod względem wartości obrotów siecią handlową, która skutecznie poprowadzi wojnę cenową z Biedronką - obecnym liderem rynku .
Niemiecki dyskonter już w 2018 r. wyprzedził Kaufland w Czechach, a do końca 2021 r. zamieni się również z Kauflandem na miejsca w Rumunii. Do końca przyszłego roku Lidl powinien stać się liderem rynku węgierskiego – pod warunkiem, że mające kłopoty w Europie Tesco pozostanie w stagnacji na Węgrzech.
Na kilku innych rynkach Lidl pozostanie na drugim miejscu. W Polsce dyskonter zintensyfikuje wojny cenowe z Biedronką i wzmocni program lojalnościowy Lidl Plus. W Chorwacji spółka wykorzysta okres marazmu sieci Konzum w procesie restrukturyzacji Fortenovy. Ekspert przewiduje, że w Bułgarii liderem nadal pozostanie Kaufland.
Kluczem do sukcesu Lidla w Europie Środkowo-Wschodniej zdaniem Sebastiana Rennacka jest szybkie tempo otwierania nowych sklepów, które od 2018 r. wzrosło dwukrotnie i dwucyfrowy wynik sprzedaży LfL. W Europie Środkowo-Wschodniej działa niewielu silnych graczy na rynku supermarketów. - Ma to zasadnicze znaczenie dla pozycjonowania Lidla, jako sklepu spożywczego oferującego pełny asortyment. To naturalna ewolucja w niewypełnioną niszę rynkową – ocenia ekspert, który jednocześnie nazywa Lidla „kameleonem detalicznym” wtapiającym się w lokalne rynki dzięki inteligentnemu marketingowi.
Lidlowi sprzyja w rozwoju również to, że w takich krajach jak Czechy czy Rumunia udział hipermarketów w handlu detalicznym wynosi aż 30 proc. Dodatkowo społeczeństwo w tych państwach lubi promocje i rabaty.

4 komentarze
-
08.09.2020
wczoraj deutschaland
dzisiaj Europa
jutro die ganze welt... -
07.09.2020
Ajaka jest różnica między Lidlem a Kauflandem ? Mają jednego właściciela - Grupę Schwarz
-
07.09.2020
Kiedys niemcy podbijali militarnie, teraz gospodarczo
-
07.09.2020
Podbija podbija,przy tym ze znaczacym udzialem srodkow uzyskane z subwencji,czyli z podatkow obywateli UE.
-
WYPOSAŻENIE I TECHNOLOGIE
-
HANDEL I DYSTRYBUCJA
6