06.09.2020/17:42

Lidl podbija rynki Europy Środkowo-Wschodniej i prze ku pozycji lidera. Sieć jest na podium w co najmniej 6 krajach

Najpóźniej do 2022 r. firma Lidl zostanie pierwszą siecią sklepów spożywczych na trzech rynkach Europy Środkowo-Wschodniej - pisze Sebastian Rennack w Lebensmittel Zeitung. W Polsce niemicki dyskonter jest drugą pod względem wartości obrotów siecią handlową, która skutecznie poprowadzi wojnę cenową z Biedronką - obecnym liderem rynku .

Niemiecki dyskonter już w 2018 r. wyprzedził Kaufland w Czechach, a do końca 2021 r. zamieni się również z Kauflandem na miejsca w Rumunii. Do końca przyszłego roku Lidl powinien stać się liderem rynku węgierskiego – pod warunkiem, że mające kłopoty w Europie Tesco pozostanie w stagnacji na Węgrzech.

Na kilku innych rynkach Lidl pozostanie na drugim miejscu. W Polsce dyskonter zintensyfikuje wojny cenowe z Biedronką i wzmocni program lojalnościowy Lidl Plus. W Chorwacji spółka wykorzysta okres marazmu sieci Konzum w procesie restrukturyzacji Fortenovy. Ekspert przewiduje, że w Bułgarii liderem nadal pozostanie Kaufland.

Kluczem do sukcesu Lidla w Europie Środkowo-Wschodniej zdaniem Sebastiana Rennacka jest szybkie tempo otwierania nowych sklepów, które od 2018 r. wzrosło dwukrotnie i dwucyfrowy wynik sprzedaży LfL. W Europie Środkowo-Wschodniej działa niewielu silnych graczy na rynku supermarketów. - Ma to zasadnicze znaczenie dla pozycjonowania Lidla, jako sklepu spożywczego oferującego pełny asortyment. To naturalna ewolucja w niewypełnioną niszę rynkową – ocenia ekspert, który jednocześnie nazywa Lidla „kameleonem detalicznym” wtapiającym się w lokalne rynki dzięki inteligentnemu marketingowi.

Lidlowi sprzyja w rozwoju również to, że w takich krajach jak Czechy czy Rumunia udział hipermarketów w handlu detalicznym wynosi aż 30 proc. Dodatkowo społeczeństwo w tych państwach lubi promocje i rabaty.

Lidl prześciga Kaufland w Europie Środkowo-Wschodniej (Sebastian Rennack/linkedin.com)

 

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • BertaBenz 08.09.2020

    wczoraj deutschaland
    dzisiaj Europa
    jutro die ganze welt...

  • Niemiecki patriota 07.09.2020

    Ajaka jest różnica między Lidlem a Kauflandem ? Mają jednego właściciela - Grupę Schwarz

  • kumatyGosc 07.09.2020

    Kiedys niemcy podbijali militarnie, teraz gospodarczo

  • Praktyk 07.09.2020

    Podbija podbija,przy tym ze znaczacym udzialem srodkow uzyskane z subwencji,czyli z podatkow obywateli UE.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także