25.08.2016/13:20

Lidl przebija Biedronkę. Oferuje bon na 30 zł za każde wydane 100 zł

Dwa dni temu portal wiadomoscihandlowe.pl opublikował materiał poświęcony wojnie cenowej w sieciach handlowych. Nie trzeba było długo czekać, aby nastąpiła kolejna jej odsłona. Lidl poinformował, że od dziś za każde wydane 100 zł klienci będą mogli odebrać aż 30 zł. To odpowiedź na 25 zł rabatu za zakupy na minimum 199 zł w Biedronce. Możne być pewnym, że konkurent Lidla nie zostawi tej akcji bez odpowiedzi.

22 sierpnia Lidl rozpoczął kampanię marketingową, w ramach której proponowano klientom bon w wysokości 20 zł za zakupy na 100 zł. Dzień później, 23 sierpnia, ruszyła akcja Biedronki "Zrób zakupy za min. 199 zł i odbierz 25 zł rabatu". Ripostując, od 25 sierpnia Lidl zwiększa wartość bonu do 30 zł. Dodatkowo, każdy, kto odebrał już bon, otrzyma za niego również 30 zł. Z akcji wyłączone są napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, produkty lecznicze oraz preparaty do początkowego żywienia niemowląt. Nowej odsłonie promocji towarzyszy szeroka kampania w mediach, w tym w Internecie.

– Nieustannie pracujemy nad tym, by nasze koncepty promocyjne nas wyróżniały. Obserwujemy jak konkurencyjny staje się rynek i jak nasze formaty reklamowe inspirują inne marki. Możemy zapewnić, że będziemy prowadzić konsekwentne swoje działania promocyjne zaskakując nimi odbiorców. Wiemy, że nasi klienci to doceniają – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska.

Co na to Biedronka? Aby zakasować Lidla, jej właściciel, firma Jeronimo Martins, mogłaby pokusić się na akcję jaką przeprowadzono w Portugalii. W 2012 r. zorganizowała jednodniową promocję w 400 sklepach sieci Pingo Doce – każdy klient, który zrobił zakupy na ponad 100 euro, otrzymywał rabat wynoszący 50 procent. Urząd antymonopolowy co prawda ukarał Jeronimo Martins kwotą 12 tys. euro (pierwotnie miało być 30 tys. euro) za stosowanie dumpingu, ale to promil w porównaniu z wartością marketingową akcji.

– Nie będziemy komentować działań konkurencji – usłyszeliśmy w biurze prasowym Jeronimo Martins Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.