24.04.2017/13:56

Lidl wprowadzi w Polsce program lojalnościowy?

W 2015 r. Lidl zaproponował swoim szkockim klientom kartę Smarter Shopping Card, a także program lojalnościowy My Lidl. Program ten przypominał projekt Testujemy wprowadzony przez Biedronkę w Polsce. Czy Lidl zdecyduje się na uruchomienie w Polsce programu, który pomoże mu rywalizować z największym konkurentem i budować lojalność wśród klientów?

Sieć Lidl na razie nie zamierza wprowadzać w Polsce własnego programu lojalnościowego w stylu Mojej Biedronki, na której wdrożenie zdecydował się w minionym roku jej główny konkurent w formacie dyskontowym, portugalska Biedronka. Lidl nie widzi potrzeby wprowadzania tego typu rozwiązania na naszym rynku, przynajmniej w najbliższym czasie.

Systemy Big Data, na których pracuje Lidl - zarówno w Polsce, jak i w innych krajach - już pozwalają spółce zagłębiać się dokładnie w paragony klientów i je analizować. To dlatego firma uważa, że wprowadzenie przez sieć własnego programu lojalnościowego nie byłoby niczym rewolucyjnym.

Podczas gdy Biedronka pyta osoby rejestrujące kartę lojalnościową Moja Biedronka o imię i numer telefonu komórkowego (a w pierwszych tygodniach od uruchomienia programu pytała także m.in. o nazwisko i dokładny adres zamieszkania), Lidl chce, by jego atutem pozostała dbałość o prywatność klientów. Zdaniem przedstawicieli niemieckiej sieci, wielu Polaków jest bowiem niechętnych do dzielenia się swoimi danymi osobowymi.

Przypomnijmy, Lidl nie zdecydował się na wdrożenie programu lojalnościowego na szeroką skalę nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach, w których jest obecny - m.in. w Niemczech, Austrii, czy Wielkiej Brytanii. Warto jednak zauważyć, że w okresie od lata do jesieni 2015 r. międzynarodowy dyskonter testował po raz pierwszy rozwiązanie tego typu. Testy programu lojalnościowego My Lidl miały miejsce na terenie Szkocji.

My Lidl przypominał w dużej mierze projekt Testujemy wprowadzony przez Biedronkę. Dyskontowa sieć z Niemiec zdecydowała się na uruchomienie specjalnej strony internetowej o funkcjach społecznościowych. Użytkownicy witryny mogli między sobą dyskutować, wymieniać się spostrzeżeniami na temat produktów dostępnych w sklepach sieci, czy dzielić się przepisami. Mogli także liczyć na to, że jako pierwsi zostaną powiadomieni przez Lidla o nowościach wprowadzanych przez sieć.

Dodatkowo Lidl zaoferował w 2015 r. swoim szkockim klientom kartę Smarter Shopping Card. Ten, kto z niej korzystał, mógł liczyć na rabaty. Zniżki otrzymywało się po przekroczeniu odpowiedniego progu wartości całych zakupów (np. 25 funtów).

Testy programu lojalnościowego Lidla trwały w Szkocji do końca października 2015 r. Na wdrożenie rozwiązania przynajmniej w skali całego kraju (Wielkiej Brytanii) firma się nie zdecydowała.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.