14.03.2018/15:15

Lidl wyda w 2018 r. na inwestycje w Polsce ponad 500 mln zł

Sieć Lidl w 2017 roku przeznaczyła ponad 500 mln zł na inwestycje w Polsce. To kwota zbliżona do tej, jaką sieć wydała na ten sam cel w roku 2016 oraz do wydatków inwestycyjnych przewidzianych na rok obecny.

Inwestycje tego rzędu pozwalają sieci Lidl Polska otwierać 25-30 sklepów rocznie, modernizować już istniejące placówki, usprawniać łańcuch dostaw (w tym budować kolejne centra logistyczne) oraz rozwijać pozostałe obszary działalności firmy.

- W ciągu najbliższych dwóch, trzech lat chcemy otwierać po ok. 25-30 sklepów rocznie. Na polskim rynku jest jeszcze wiele lokalizacji, gdzie działa nasza konkurencja, a Lidla jeszcze nie ma - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska.

Szef sieci Lidl podkreśla, że działania w jego firmie planowane są w perspektywie trzyletniej. -. Nikt nie jest w stanie przewidzieć, jak będzie wyglądał rynek spożywczy w Polsce w roku 2022 i później. Sytuacja jest po prostu zbyt dynamiczna, zatem plany Lidla nie są aż tak odległe - zaznacza Braniecki.

W 2018 r. dyskontowa sieć, posiadająca na polskim rynku już ponad 630 sklepów, zamierza położyć duży nacisk na wzmacnianie pozycji w dużych miastach, których mieszkańcy dysponują siłą nabywczą większą od przeciętnej. - Jednak ekspansja w dużych aglomeracjach nastręcza także dodatkowych problemów, np. w dostępie do odpowiedniej wielkości działek, - zauważa Braniecki.

W jaki sposób Lidl zamierza poradzić sobie z tym problemem? Jednym z pomysłów jest rozwój projektu sklepów "piętrowych" - z parkingiem na parterze, a nie przed budynkiem, a salą sprzedaży na pierwszym piętrze. Jak deklaruje prezes Lidla w najbliższym czasie otwartych ma zostać "kilka" sklepów w takim koncepcie.

Dyskonter - przynajmniej na razie - nie zamierza eksperymentować w Polsce z konceptem sklepu convenience Lidl Express, którego testy w Niemczech, rozpoczęte pod koniec 2016 r., nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. - Nie mamy obecnie w planach otwierania tego typu sklepów w Polsce. - podkreśla Braniecki.

Oprócz otwierania nowych sklepów, Lidl zamierza przebudowywać te już istniejące. Pod koniec 2017 r. firma zakończyła szeroki projekt modernizacji sklepów, jednak w przypadku sieci sklepów tego typu działania nigdy się nie kończą. Placówki są systematycznie odświeżane i przebudowywane, aby efektywniej zaspokajać potrzeby zakupowe klientów.

W pojedynczych przypadkach Lidl decyduje się nawet na burzenie budynków i stawianie od zera nowych, większych i bardziej przyjaznych środowisku (a przy tym tańszych w utrzymaniu) sklepów.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • GOSC 15.03.2018

    jak wydaje 500mil.to ile miliardów zarabia w Polsce?

  • ? 14.03.2018

    taaaaaaak tylko nie piszą, że przy np. budowie sklepu korzystają głównie z rodzimych firmy m.in. z Niemiec... (patrz dopuszczeni dostawcy) no ok... sorrry.... produkty typu kostka dostarczają krajowi producenci niemniej większość technologicznych rozwiązań zamykają na wytypowanych przez siebie dostawców z rodzimego rynku więc z tych setek milionów spora część i tak wraca,

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.