08.08.2017/13:40

Lidl wymienia szefa e-commerce – po zmianie strategii rozwoju sprzedaży online

Heiko Hegwein, szef działu e-commerce w Lidlu, odszedł z firmy. Jego następcą został Thorsten Reichle, dotychczas pełniący w firmie funkcję szefa działu rozwoju. To druga zmiana na kierowniczym stanowisku w pionie e-commerce, po tym jak w maju odszedł Philipp Götting, zarządzający innowacjami cyfrowymi.

Nagłe odejście prezesa Svena Seidla, które miało miejsce na początku roku, oznaczało koniec ambitnej strategii rozwoju sprzedaży online, którą firmował. Jego entuzjazm, szczególnie odnośnie do e-grocery, według powszechnie panującej opinii spotykał się z dezaprobatą prezesa Grupy Schwarz Klausa Gehriga.

Thorsten Reichle nie ma wcześniejszych doświadczeń z e-commerce, poza tym że w przeszłości zarządzał kilkoma projektami związanymi z technologiami cyfrowymi – zwraca uwagę Planet Retail. Ma nadzorować mającą wkrótce nastąpić inaugurację platformy online Lidla w Czechach, z ofertą non-food. To kolejny rynek, na którym sieć uruchamia taką ofertę, po Niemczech, Belgii i Holandii.

Zmiana w managemencie Lidla potwierdza fakt, że firma o 180 stopni odwróciła strategię proponowaną przez Seidla i powróciła do swojej konserwatywnej wizji rozwoju. Mimo tego Lidl może wciąż ogrywać istotną rolę w ewolucji europejskiego e-handlu, dzięki swoim platformom non-food. Ogłoszona niedawno budowa drugiego centrum dystrybucyjnego w holenderskim Venlo pokazuje, że firma zamierza rozwijać sprzedaż online towarów nieżywnościowych.

Zdaniem analityków Planet Retail zamiar wejścia na rynek online w Czechach to krok w dobrym kierunku. To najbardziej rozwinięty rynek e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Lidl ma tam ponad 250 sklepów i jest trzecim graczem pod względem wielkości sprzedaży, wyprzedzany przez siostrzanego Kauflanda oraz sieć Albert. Dyskonter będzie więc mógł wykorzystać rozpoznawalność marki oraz istniejącą już bazą klientów do rozwoju e-sprzedaży produktów nieżywnościowych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.