10.04.2020/10:50

Lidl wyposaży wszystkich pracowników w przyłbice ochronne

Lidl Polska wprowadza kolejne środki ochrony osobistej, mające poprawić bezpieczeństwo pracowników. Sieć jest pierwszym dyskontem, którzy wyposaży wszystkich swoich pracowników w przyłbice ochronne. Ich dystrybucja rozpoczęła się w tym tygodniu. To kolejne rozwiązanie, które poprawi komfort pracy sprzedawców.

Lidl Polska zapewnia, że traktuje priorytetowo bezpieczeństwo pracowników i klientów, dlatego sieć zdecydowała się na wprowadzenie kolejnego rozwiązania. W tym tygodniu firma – jako pierwsza sieć sklepów tego formatu w Polsce – rozpoczęła przekazywanie dodatkowego środka ochrony osobistej. W przyłbice zostaną wyposażeni wszyscy pracownicy ponad 700 sklepów w Polsce.

Do tej pory w obiektach Lidl Polska zostały zamontowane specjalne ekrany ochronne wykonane z plexi przy stanowiskach kasowych, a na podłogach wyznaczone bezpieczne odległości między osobami stojącymi w kolejce. Wprowadzono również zmiany w modelu działania – zespoły pracowników są dzielone na grupy tak, aby kontakt między nimi był jak najmniejszy. W każdym sklepie i biurze Lidl Polska pracownicy mogą korzystać z podajników ze środkami dezynfekcyjnymi oraz płynów antybakteryjnych lub rękawiczek ochronnych.

Klienci odwiedzający sklepy powinni pamiętać o pozostałych środkach ostrożności. Przy taśmie w strefie wypakowywania zakupów przy kasach fiskalnych („strefa X”) powinna przebywać wyłącznie jedna osoba, a pozostali klienci stojący w kolejce powinni pamiętać o zachowaniu 2 metrów odległości między sobą. W sklepach zamieszczone są oznaczenia poziome i pionowe, które pomogą klientom zachować bezpieczną odległość między sobą.

Lidl Polska zachęca również do płatności bezgotówkowych – przy pomocy kart bankowych czy telefonu komórkowego. Dzięki współpracy z eService we wszystkich sklepach Lidl można skorzystać z możliwości płatności zbliżeniowej do 100 zł bez konieczności wpisywania kodu PIN.

Z powodu epidemii sieć przyspieszyła również prace nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dokonywanie transakcji mobilnych. Od środy, 8 kwietnia 2020 r., wszyscy klienci Lidl w całej Polsce mogą skorzystać z tej możliwości i płacić za zakupy wyłącznie korzystając ze swojego smartphone’a oraz aplikacji Lidl Plus (opcja płatności Lidl Pay).

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • MOJ NICK 10.04.2020

    Bezpieczeństwo pracowników - przede wszystkim! Też właściwym byłoby wynagrodzić dodatkiem za podejmowene codziennie ryzyko.

  • Klient 10.04.2020

    Bardzo dobre rozwiązanie. Bo maseczki jednorazowe trzeba zmieniać co dwie godziny, a przyłbicę wystarczy odkazić spirytusem. Oby inne sklepy też się ogarneli.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.