27.08.2016/17:13

Lidl wyprzedził o 10 mln zł sieć Biedronka

Wśród sieci handlowych działających w Polsce, to firma Lidl Polska wydała najwięcej na reklamę (wydatki rate card, bez rabatów) w lipcu br. Znacznie niżej w zestawieniu była spółka Jeronimo Martins, do której należy sieć sklepów Biedronka. Niemiecki operator wydał na spoty telewizyjne ponad 30 mln zł, zaś portugalska firma niecałe 20 mln zł.

Jak wynika z danych firmy Nielsen rekordzistą jeśli chodzi o wydatki reklamowe w lipcu był Aflofarm - 113,5 mln zł brutto (niemal 55 mln mniej niż w lipcu 2015, kiedy to wydał 163,05 mln). Na kolejnych pozycjach znalazły się: Procter & Gamble – 49,88 mln zł (niecałe 7 mln mniej niż rok wcześniej) oraz T-Mobile – 44,56 mln zł (przeszło dwukrotnie więcej niż rok wcześniej).

Jak wyglądały w lipcu wydatki reklamowe sieci handlowych? Firma Jeronimo Martins Polska, do której należy Biedronka - największa sieć handlowa w Polsce -  wydała na reklamę telewizyjną w lipcu ponad 19,12 mln zł, zaś jego największy konkurent spółka Lidl Polska aż 30,7 mln zł. Warto zwrócić uwagę, że w porównaniu z inwestycjami w reklamę z lipca 2015 r. Lidl zwiększył wydatki na promocję w TV o ok. 8 mln zł, zaś  właściciel Biedronki o ok. 16 mln zł. Warto przypomnieć, że w roku ubiegłym firma Jeronimo Martins przechodziła restrukturyzację, w ramach której

W przypadku firm spożywczych najwięcej na reklamę, bo prawie 40 mln zł wydał koncern PepsiCo, na kolejnym miejscu uplasowała się firma kosmetyczno-spożywcza Unilever (30,1 mln zł), na kolejnych pozycjach znalazły się: Kompania Piwowarska (29,23 mln zł), Nestle (27,95 mln zł), Grupa Żywiec (24,91 mln zł), Coca Cola (19,48 mln zł), zestawienie zamyka Grupa Maspex z wydatkami na poziomie 17,62 mln zł.

TOP 20 największych reklamodawców w lipcu wygląda następująco:

Całkowite wydatki na reklamę w lipcu 2016 r. wyniosły 1,37 miliarda zł (1,33 mld rok wcześniej), co przełożyło się na emisję 2,27 mln spotów reklamowych (2,18 rok wcześniej), trwających niemal 14,5 tys. godzin (13,9 rok wcześniej).

W lipcu największe wpływy reklamowe brutto (wydatki rate card, bez rabatów) odnotował Polsat – 217,33 mln zł. To o przeszło 35 mln więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na drugim miejscu pod względem wpływów uplasował się TVN – 117,67 mln zł (niecałe 200 tys. zł mniej niż rok wcześniej), na trzecim TVP1 – 70,68 mln zł (przeszło 6 mln mniej niż rok wcześniej), a na czwartym TVP2 – 47,23 mln zł (2 mln mniej niż rok wcześniej). Łącznie dwie główne anteny TVP odnotowały w lipcu wpływy w wysokości niemal identycznej jak TVN - 117,7 mln zł, jednak mniej niż przed rokiem (126,2 mln).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Meta 31.08.2016

    Mi się udało zarejestrować kartę , jak trzymasz kartę kasjerka musi zeskanować kod później zarejstrujesz kartę w polach podałem imię nazwisko i numer telefonu i miasto reszty nie pisałem czyli adresu nie ma pola na pesel choć nie wiem czy nazbieram tyle punktów ...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.