03.10.2018/14:55

Lidl zdominował zestawienie sieci wydających najwięcej na reklamy

Branża handlowa wydała we wrześniu najwięcej pieniędzy na reklamy w Polsce - wynika z danych IMM. Sieci handlowe na promocję przeznaczyły prawie 400 mln złotych.

Branża handlowa najwięcej pieniędzy wydaje w mediach telewizyjnych. Idzie tam około 57 proc. wszystkich funduszy sieci handlowych. Prasa to około 5 proc. wydatków.

Liderem, jeśli chodzi o wydatki na reklamy, pozostaje Lidl. We wrześniu na promocję sieć wydała aż 67 mln złotych. Na drugim miejscu plasuje się Biedronka. Reklamy kosztowały ją ponad 30 mln złotych. Kolejne miejsca zajmują sieci z branży RTV AGD: Media Expert (24 mln), Euro RTV AGD (19 mln) oraz Media Markt (14 mln).

Ogółem 29 proc. wydatków reklamowych sieci handlowych stanowią dyskonty. Sklepy elektro to około 19 proc. Na trzecim miejscu znalazło się e-commerce - 11 proc. wydatków. Hipermarkety na promocję wydały zaledwie 5 proc. całego budżetu reklamowego branży handlowej.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • thor 17.10.2018

    Mi też się najbardziej podoba marketing media expert, widać że porządna polska firma

  • stefan 15.10.2018

    mi się podobają kampanie media expert, poza tym to polska firma więc zawsze imi kibicuję

  • luki 07.10.2018

    Media Expert tez niczego sobie, oni też zawsze w czołówce.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.