06.08.2019/09:35

Lód to żywność. Na mrożeniu wody można zarobić

Mrożenie wody – czy na tym można zarobić? I to świetnie. Kilogram lodu w kostkach kosztuje zwykle od 4 do 10 zł. Producenci lodu najwięcej płacą za jego przechowanie i dystrybucję. Okazuje się, że to biznes, który może być i dochodowy i innowacyjny.

- Lód wbrew powszechnym stereotypom jest żywnością, a jego produkcja tak jak w przypadku żywności powinna spełniać najwyższe normy bezpieczeństwa sanitarnego – powiedział Piotr Los, dyrektor handlowy Pure Ice, firmy produkującej lód i cieszącej się statusem Gazeli biznesu, w rozmowie z „Pulsem Biznesu”.

Jego zdaniem jedną z cech dobrego lodu w kostkach jest wysoka jakość, neutralny smak i pojemność cieplna. – Kluczową przewaga konkurencyjną jest pojemność cieplna, czyli energia chłodząca zakumulowana w lodzie – czas rozmrażania naszych kostek jest czterokrotnie dłuższy od osiąganego w standardowych kostkarkach lub domowymi sposobami – podkreśla.

Nie ma na razie żadnych danych dotyczących tego rynku. Ciężko tez mówić o przywiązaniu do marki, bo niewiele marek na rynku istnieje, a konsumenci kupują po prostu produkt – lód. Firma Pure Ice wprowadziła do sieci sklepów Żabka kubek z lodem. To produkt opatentowany na terenie Europy i jedyny rozpoznawalny format produktu z lodem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.