23.08.2016/13:13

Lodowe marki królują w social mediach - raport IMM

W ciągu dwóch pierwszych tygodni sierpnia w polskim internecie pojawiło się aż 27 wzmianem na temat lodów - wynika z monitoringu przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Firma podliczyła, że posty i komentarze Polaków na ten temat mogły zostać wyświetlone ponad 92 mln razy. Dominowały takie marki, jak Koral, Grycan oraz Algida.

Pod względem popularności w internetowych dyskusjach w sierpniu wśród producentów lodów prowadzi Koral, zyskując 37-procentowy udział w dyskusji. Pierwsze miejsce to zasługa dużego zaangażowania marki w dialog z odbiorcami w social media - twierdzą eksperci IMM, wskazując, że konkursy oraz oryginalne posty tej marki zapewniają jej wierne i aktywne grono fanów. Koral umożliwia swoim fanom m.in. wystąpienie w reklamach marki u boku znanego aktora w przyszłorocznym sezonie reklamowym.

W publikacjach na facebookowym profilu firmy chętnie udzielają się internauci, a pojawiające się komentarze budują coraz większą dyskusję. „Kurczę, jadę tam gdzie rządzi rakieta!” pisze jedna z internautek. „Grandy moje ulubione!” - dodaje kolejna.” Każdy kolejny post pokazywał sympatię, jaką internauci darzą ulubionego producenta lodów: : „Jestem z top milkera ale lovkam rollera”.

Użytkownicy mediów społecznościowych często wspominali również markę lodów Grycan, która przegrała o włos i znalazła się na drugim miejscu z 36-procentowym udziałem. Nieco rzadziej wspominano o markach Algida (15 proc.), Nestle  (10 proc.) czy Häagen-Dazs (2 proc.).

O lodach można było usłyszeć najczęściej na Facebooku (32,7 proc. wzmianek), Twitterze (32,5 proc.) oraz Instagramie (12,5 proc.), gdzie użytkownicy chętnie dzielili się pobudzającymi apetyt zdjęciami.

Użytkownicy Facebooka, Twittera, czy Instagrama, wywołują swoich ulubionych producentów lodów zarówno w trakcie konsumpcji, jak i wtedy kiedy mają na nie ochotę lub wspominają niezapomniany smak słodkich przekąsek: „Wczoraj jadłam pierwszy raz lody pistacjowe #grycan, są wyśmienite! Smak i konsystencja, pyszne!”. Niektórzy piszą jakie preferują smaki: „Mój ulubiony słodycz to LODY najlepiej miętowe z czekolada z Grycan'a”, a inni - bardziej dosadnie - przyznają: „Boże lody grycana biała czekolada to najlepsze lody ever”. W internecie dumnie wspominamy o obecności producenta również w innych częściach Europy  „Na Węgrzech też mają lody #Algida” - publikuje na swoim profilu użytkownik Instagrama. Lody okazują się również idealnym towarzyszem internautów w innego rodzaju przyjemnościach, np. w trakcie czytania.

Marka Grycan zdecydowała się też m.in. na publikację postów zadowolonych fanów na swoim profilu.

Analiza wydźwięku komentarzy nie pozostawia wątpliwości: polscy internauci po prostu kochają lody. Według danych IMM w dwóch pierwszych tygodniach sierpnia aż 90 proc. publikacji na ten temat o zabarwieniu emocjonalnym miało charakter pozytywny. W postach i komentarzach przeplatają się ze sobą takie słowa jak: pyszne, dobre, domowe, lubię, dużo, smacznie. IMM zanotował łącznie prawie 3 miliony interakcji z treściami na temat lodów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.