27.09.2019/13:17

Lodówkomaty i coolomaty z nowym rywalem. Pierwsza maszyna MainBox stanęła przy... Społem

MainBox to kolejny gracz, spróbuje swoich sił na rynku automatów dostosowanych do przechowywania żywności. Producent urządzeń od ubiegłego roku testuje maszynę w terenie i jest już gotowy do uruchomienia kolejnych maszyn przy sklepach.

Automaty MainBox, stworzone przez Itecom, wkraczają na rynek dopiero raczkujący w Polsce. Będą konkurencją dla ok. 30 coolomatów firmy Coolomat (które współpracując m.in. z Carrefourem, Auchan i Frisco.pl) oraz 50 lodówkomatów InPostu (ta spółka nawiązała partnerstwo z Szopi.pl oraz firmami cateringowymi).

Pierwszy, pilotażowy MainBox postawiony został w maju 2019 r. przy sklepie PSS Społem w... Puszczykowie k. Poznania. Przedstawiciele producenta urządzeń zapewniają, że testy przebiegły pomyślnie, stąd decyzja o wyjściu z ofertą współpracy do sieci sklepów spożywczych, drogeryjnych, czy firm cateringowych.

- Jesteśmy otwarci na wszystkie opcje. Rozmawiamy już z największymi sieciami handlowymi w Polsce - przyznaje w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Radosław Stefański, project&business development manager w Itecom.

Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, producent MainBoxów jest już blisko rozpoczęcia współpracy z kolejną siecią spożywczą. Z naszych informacji wynika, że chodzi o lokalną sieć z Gniezna.

Model operacyjny MainBox jest nieco inny niż w przypadku konkurentów. W pewnym sensie - odwrócony. Firma rozwija własną aplikację mobilną i stronę internetową, za pomocą której użytkownik wskaże miejsce, w którym chciałby zrobić zakupy. Dopiero wtedy, na platformie MainBox (a nie w zewnętrznym e-sklepie), pojawi się asortyment dostępny w danym miejscu, np. pochodzący z sąsiedniego sklepu stacjonarnego. Pracownicy sklepu zostaną poinformowani, co dokładnie mają zapakować, kiedy i do której skrytki.

W przypadku konkurencji MainBoxa, cały proces zakupowy jest dokładnie odwrotny i rozpoczyna się od zewnętrznego e-sklepu. Dopiero po zapełnieniu wirtualnego koszyka np. w Auchan Direct czy na Frisco.pl, klient podejmuje decyzję, czy chce aby zakupy dostarczyć mu w sposób tradycyjny do domu, czy może właśnie do automatu chłodniczego.

Twórcy MainBoxa zakładają, że ich urządzenia stawać mogą nie tylko w Warszawie czy Krakowie i nie tylko przy sklepach największych sieci handlowych w kraju, lecz nawet przy placówkach niezależnych, nieusieciowionych - takich, które nie posiadają własnego, pełnoprawnego sklepu internetowego.

Oczywiście im więcej podmiotów korzystać będzie z jednej maszyny, tym większa szansa na to, by biznes był dla producenta urządzeń rentowny. Dlatego Itecom bierze pod uwagę także drugi wariant - maszyny nie na wyłączność. Ponadto firma nie upiera się przy tym, by lokalizować urządzenia przy sklepach. Gotowa jest do stawiania ich na osiedlach, przy parkingach, między blokami - wszędzie tam, gdzie klient miałby blisko do odbioru zakupów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.