22.04.2021/10:19

Lody Ekipa w Biedronce. Najbardziej poszukiwane lody na świecie trafiły do sklepów największej sieci handlowej w Polsce [NASZ NEWS]

Biedronka rozpoczęła po cichu sprzedaż lodów Ekipa Friza i testuje potencjał tego produktu - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Produkty sygnowane brandem popularnego youtubera pojawiły się w czwartek w wybranych sklepach dyskontowej sieci.

Lody Ekipa, choć zadebiutowały na rynku zaledwie kilka tygodni temu, zdążyły już narobić sporo szumu na rynku. To efekt m.in. stosunkowo niewielkiej (jak dotąd) dostepności tego produktu w sklepach, która zderzyła się z ogromnym popytem wśród młodzieży i dzieci, nakręcanym w sieci przez popularnych youtuberów.

"Kolekcjonerskie papierki" z lodami od Ekipy Friza można dziś znaleźć na Allegro w cenie nawet 100 tys. zł za sztukę. Trudno oczywiście potraktować taką wycenę inaczej niż w kategoriach żartu, ale takie zjawiska z pewnością dodatkowo nakręcają marketing produktu i powodują, że kolejni młodzi Polacy wyruszają do sklepów w poszukiwaniu lodów, które znają z internetu.

Na zamieszaniu, jakie wytworzyło się wokół Friza, Ekipy i lodów, postanowił skorzystać lider polskiego rynku handlowego, czyli Biedronka. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, dyskontowa sieć rozpoczęła własnie sprzedaż tego produktu (w dwóch wariantach) w niektórych sklepach. Lody, przynajmniej na razie, nie są promowane w gazetce sieci, próżno nawet szukać informacji o nich na stronie internetowej Biedronki. Sieć nie zdradza, w ilu placówkach wystartowała testowa sprzedaż.

W odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe Biedronki potwierdziło, że lody pojawiły się w czwartek jedynie "w wybranych sklepach". Oferta obowiązuje do wyczerpania zapasów. Więcej informacji dyskonter na razie nie udziela.

Z nieoficjalnych informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że kolejne sieci handlowe już szykują się do wprowadzenia Lodów Ekipa do swoich sklepów. Debiut produktu w Biedronce, która wyznacza standardy na rynku, może jedynie przyspieszyć decyzje innych detalistów w tym zakresie.

Kto jeszcze nie słyszał o Frizie, czyli Karolu Wiśniewskim, powinien natychmiast nadrobić zaległości. W serwisie YouTube jego konto obserwowane jest przez ponad 4,3 mln osób, a niektóre z opublikowanych tam materiałów wideo zostały wyświetlone kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt mln razy. Tym samym influencer może się pochwalić znacznie większymi zasięgami od większości ogólnopolskich, tradycyjnych mediów.

Popularny youtuber początkowo publikował głównie filmy związane z tematem gier. Dziś na jego kanale pojawiają się filmy lifestylowe, o mocno zróżnicowanej tematyce.

Friz współpracuje z innymi youtuberami i razem tworzą tzw. Ekipę. Już niebawem zadebiutują na polskiej giełdzie. Ma to nastąpić najpóźniej we wrześniu 2021 r. W projekt "wpuszczenia" Ekipy na giełdę zaangażowany jest znany inwestor i jeden z najbogatszych Polaków January Ciszewski, wraz ze swoim JR Holding.

Ekipa Holding ma się połączyć z obecną już na rynku NewConnect spółką... Beskidzkie Biuro Inwestycyjne i tym samym zacznie być notowana na giełdzie w następstwie tzw. odwrotnego przejęcia. W oczekiwaniu na ten moment akcje BBI podrożały od stycznia br. aż trzykrotnie.

Ekipa Holding, jak wynika z opublikowanych dotychczas dokumentów, zajmować się będzie m.in. produkcją i sprzedażą odzieży i gadżetów, tworzeniem i dystrybuowaniem filmów, a także produkcją i wydawaniem gier mobilnych. W strukturze holdingowej znajdzie się miejsce także dla Ekipa Management, która będzie "pośrednikiem w kontraktach reklamowych". Ekipa Investments ma natomiast inwestować w "najbardziej rentowne projekty z branż takich jak: nowe media, gaming, digital business, entertainment".

W związku z tymi planami, sprzedaż lodów Friza można traktować w kategorii testowania rynku i weryfikowania potencjału do rozbudowy portfolio Ekipy o produkty licencyjne (dziś w tym modelu sprzedawana jest np. odzież). Firma Koral, która produkuje lody Ekipa, podkreśla, że pomysł na współpracę z Frizem zrodził się dwa lata temu, a rozmowy na temat nawiązania partnerstwa rozpoczęły się w 2020 r.

Początkowo Ekipa miała promować lody ze "standardowego" portfolio Korala, ostatecznie jednak zdecydowano się na wypuszczenie dedykowanej linii produktów, sygnowanej marką popularną na YouTube (i, jak widać, również poza nim). Dziś wiadomo już, że była to trafna decyzja. Ze względu na duży popyt, Koral był już zmuszony do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej nowych lodów. A przecież tegoroczny sezon lodowy dopiero się rozkręca...

Dodaj komentarz

21 komentarzy

  • Bigos 28.05.2021

    Płakać czy się śmiać….z mądrości rodaków.

  • Malwix 28.04.2021

    Lody są w Kaliszu?

  • Ewan 26.04.2021

    Jakiś cyrk z tymi rzekomo najlepszymi lodami - a ludzie wierzą haha ha

  • Andżela 23.04.2021

    Czytajac te komentarze mam wrazenie, ze faktycznie są one pisane przez grupę odbiorców tych lodów :)))

    Marco, fragmentu tekstu "Trudno oczywiście potraktować taką wycenę inaczej niż w kategoriach żartu" nie widziales? Czy nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?

    Herman - a wiesz może, że czasem dziennikarze wyniuchuja jakieś tematy zanim się marka pochwali na fb? Na tym polega ich robota, a nie na bezmyslnym przeklejaniu informacji z fabeboka

  • Marco 23.04.2021

    Cena 100 tysięcy za opakowanie to dziecięce żarty. Poważny portal nie może być tak naiwny!!!!

  • herman 23.04.2021

    Taki to "wasz" news, który każdy mógł przeczytać na Facebooku, no ale nie ma to jak sobie podpompować ego redaktora. :)

  • gija8888 23.04.2021

    Koral jak zwykle ma w nosie rynek tradycyjny, to ten rynek wypromował te lody, w tej chwili koral nie dowozi towaru do naszych sklepów bo ich nie ma, a tu info że wchodzi do nowoczesnego, KORALOWCY ludzie Wam tego nie zapomną, tak się nie robi. Będzie jak z Algidą, skończy się Ekipa i każdy ominie Was bokiem.

  • Bubi 22.04.2021

    Co jak co, ale te lody są dość smaczne. Udało mi się wyłapać 6 sztuk, 3 truskawkowe i 3 cytrynowe, najlepiej wypadły cytrynowe, na polewie czuć sztuczny smak gumy balonowej (który jest moim zdaniem mega). Dzieciaki szukają ich, ponieważ są sygnetowane logiem ich ulubionej grupy twórców. Czy wy gdy byliście młodsi szukaliście gadżetów itp. waszych idoli? Przykładem są lody dody, które swoje lata temu królowały u dzieciaków i młodszej młodzieży

  • Iza 22.04.2021

    Przestańcie to reklamować ile wam za to płacą??

  • zuzia54 22.04.2021

    glupota jest na topie, kto głupszy ten bardziej ustawiony...... polska

  • Bb 22.04.2021

    A ja jaj w stokrotce juz od srody sa

  • Janusz 22.04.2021

    chyba Biedra wam płaci za takie artykuły.

  • Właściciel 22.04.2021

    Biedra jeszcze o tych lodach nie słyszała a ja już sprzedawałem je w moim sklepie ale mi debiut

  • Irko 22.04.2021

    Następne badziewie i sensacja na skalę światową

  • Irko 22.04.2021

    Następne badziewie i sensacja na skalę światową

  • Edinson 22.04.2021

    Haha no już bez przesady że najbardziej na świecie są poszukiwane zwykłe .. jak wszystkie inne ;)

  • Edinson 22.04.2021

    Haha no już bez przesady że najbardziej na świecie są poszukiwane zwykłe .. jak wszystkie inne ;)

  • yzy 22.04.2021

    Zwykłe lody, a właściwie woda z barwnikiem i cukrem. Trzeba mieć naprawdę nieciekawe życie żeby się podniecać takim 'newsem'

  • Gość 22.04.2021

    Nie wiem kto to jest i dlaczego taka ekscytacja

  • N 22.04.2021

    Potwierdzam Gdańsk Wrzeszcz al.Grunwaldzka 211

  • lila 22.04.2021

    w polo już są dawno w sprzedaży, a nawet w gazetce

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także