30.06.2020/19:53

LPP stawia na sztuczną inteligencję

Skrócenie ścieżki komplementacji zamówień o 30% - taki efekt dało wdrożenie w magazynie LPP zajmującym się obsługą sprzedaży internetowej nowego rozwiązania wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji. 

LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, obsługując rocznie ok. 11 mln zamówień online, jest jednym z liderów rynku e-commerce w Polsce i Europie. Dynamiczny rozwój sprzedaży internetowej, również w związku z epidemią COVID-19 powoduje, że sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na zakupy online jest coraz większym wyzwaniem. W  ubiegłym roku udział sprzedaży internetowej w działalności LPP wyniósł 12%. Tymczasem pandemia wpłynęła istotnie na zmianę układu sił między kanałem tradycyjnym i internetowym. 

– W tej chwili obserwujemy aż 4-krotny wzrost zainteresowania klientów zakupami online. To determinuje konieczność optymalizacji rozwiązań logistycznych i informatycznych mających na celu sprostanie nowym oczekiwaniom klientów bez uszczerbku na jakości i przede wszystkim szybkości obsługi zamówień internetowych – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP i dodaje, że właśnie z tych względów firma zdecydowała się na wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji opartych na mechanizmie uczenia maszynowego w magazynie do obsługi sprzedaży internetowej zlokalizowanym w Gdańsku przy ul. Jabłoniowej. 

Nowe rozwiązanie, wprowadzone we współpracy z firmą PSI Polska, okazało się bardzo efektywne. – Pierwsze testy pokazują, że długość ścieżek kompletacyjnych uległa skróceniu o 30%. Przekłada się to również na znaczny wzrost wydajności samego procesu kompletacji w magazynie aż o 12,3% – podkreśla Sylwester Dmytriwski, e-commerce fulfillment general manager LPP. 

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • Panek 24.07.2020

    Bardzo dobry kierunek rozwoju w obecnej sytuacji na rynku. Dobry moment na usprawnienie internetowego kanału sprzedaży.

  • Robak 10.07.2020

    Tak właśnie należy się rozwijać, nowoczesność i innowacja.

  • sezam 03.07.2020

    No i właśnie takie firmy osiągają sukces w dłuższej perspektywie czasu.

  • evelyn 02.07.2020

    Inne firmy powinny iść tym samym tropem, chociaż pewnie dopiero po tym jak LPP osiągnie sukces dopiero zaczną wdrażać ich pomysły.

  • monkey 01.07.2020

    Fajnie że jest firma w Polsce stawiająca na nowoczesne rozwiązania.

  • Jack 01.07.2020

    To po RFID kolejne nowoczesne rozwiązanie w tej firmie. Na pewno jedno i drugie będzie inwestycją, która szybko się zwróci. Warto podglądać takie nowocześnie prowadzone firmy i pewne rozwiązania wdrażać u siebie

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.