26.09.2016/20:17

Luis Amaral, Eurocash: Sklepy convenience to przyszłość handlu detalicznego

Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash zapowiedział, że firma chce mocno postawić na innowacyjne koncepty handlowe, w tym sklepy typu convenience. Wśród konceptów, które będą rozwijane wymienione zostały, m.in. sklepy 1minute, Duży Ben, czy drogerie Kontigo.

Sklepy convenience, to według przedstawicieli Grupy Eurocash przyszłość handlu detalicznego w Polsce. To koncept doskonale dostosowany do szybko zmieniających trendów i potrzeb klientów. Jednocześnie jest w stanie przyciągnąć na zakupy nową grupę klientów czyli  osoby, które nie chcą tracić czasu na sprawunki i poszukują produktów, które można zjeść na szybko, na miejscu lub w domu bez potrzeby długiego przygotowania posiłku. Sklepy „wygodne” to także szansa na zaoferowanie klientom produktów innowacyjnych, których nie oferuje nikt inny.

Sklepy 1 minute rozwijają asortyment produktów typu: ready to eat, ready to drink, ready to cook, z których można sobie skomponować śniadanie (kanapki, kawa, świeżo wyciskany sok pomarańczowy), czy dania obiadowe i na kolację (sałatki, zupy, dania gotowe). Sklepy oferują także produkty gotowe do spożycia, które mają zaspokoić głód na miejscu, np. frytki, hot-dogi, czy kurczaki z rożna. Jednocześnie dają możliwość skorzystania z wielu usług dodatkowych, w tym usług finansowych. – Ciągle pracujemy nad tym konceptem i ofertą sklepu 1minute. Systematycznie ulepszamy produkty, poprawiamy asortyment tak, żeby jak najlepiej zaspokoić potrzeby naszych klientów – podkreśla szef Eurocashu.

W portfolio Grupy Eurocash działa obecnie dziewięć sklepów testowych 1minute, które są otwierane na licencji udzielonej przez firmę HDS, która ma w Polsce ok. 70 podobnych placówek. Przedstawiciele Eurocash zapowiedzieli, że w najbliższym czasie sieć rozwinie się do kilkudziesięciu placówek w całej Polsce.

Luis Amaral podkreśla, że sieć sklepów convenience 1minute będzie rozwijana we franczyzie, a nie jako sieć placówek własnych. - Samodzielnie moglibyśmy bardzo szybko otworzyć 500, a nawet 1000 sklepów 1minute, ale chcemy zrobić to z naszymi partnerami – podkreśla Luis Amaral.

Warto przypomnieć, że kilka tygodni temu Grupa Eurocash uruchomiła w Warszawie sklep franczyzowy Abc on the way, czyli sklep sieci Abc w miejskiej wersji  convenience.

Szef Eurocashu dodał jednocześnie, że duże nadzieje wiąże z konceptem sklepów z alkoholem pod nazwą Duży Ben. To też mają być sklepy convenince, ale z asortymentem ukierunkowanym na napoje alkoholowe. Koncept będzie dedykowany sklepom, które ze względu na swój profil nie mogą funkcjonować jako placówki spożywcze.

- Obecnie na rynku działają dwa sklepy Duży Ben. Placówki notują doskonałe wyniki – podkreśla Luis Amaral. Dodał jednocześnie, że grupa będzie rozwijać także sieć drogerii Kontigo (obecnie 6 placówek) oraz sieć saloników prasowych InMedio.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • pirat 06.10.2016

    hehehehehhbebebbehehhh dobre.

  • Nickel0deon 27.09.2016

    Trudno żeby pan Amaral mówił że przyszłością handlu są hipermarkety. Tak mógłby mówić, gdyby miał hipermarkety.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.