17.10.2016/12:15

Luis Amaral, prezes Eurocash: Frisco.pl to dla nas bardzo ważny projekt

- Dzięki Frisco.pl uczymy się działać w zupełnie nowym obszarze biznesu jakim jest e-commerce. Zbieramy doświadczenie niezbędne do zaimplementowania handel produktami spożywczymi w internecie w rynku niezależnym, czyli wśród naszych partnerów franczyzowych – mówi w wywiadzie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Eurocash prowadzi obecnie kilka innowacyjnych projektów, które można nazwać handlowymi start-upami, np. 1minute, Duży Ben, Abc na kołach, czy Frisco.pl. To pokazuje, że firma intensywnie poszukuje nowych pomysłów na rozwój.

Faktycznie poszukujemy nowych pomysłów na rozwój, ale trzeba dodać, że chodzi o rozwój naszych klientów, czyli niezależnych polskich sklepów. Jeśli one będą się rozwijać – rozwijać się z nimi będzie również Eurocash.

1minute to koncept sklepu w tzw. formacie „convenience” - formacie jakiego w Polsce tak naprawdę jeszcze nie było. Przygotowujemy go pod kątem przedsiębiorców posiadających lub zamierzających prowadzić sklep w dużym mieście, gdzie zachowania i zwyczaje konsumenckie są zupełnie inne niż w pozostałych częściach kraju.

Duży Ben to z kolei sklep, który pozwoli naszym klientom sprofesjonalizować się w sprzedaży alkoholu. Dziś sprzedaż alkoholu to domena małych niezależnych przedsiębiorców, jednak chcąc myśleć o dalszym rozwoju muszą oni mieć narzędzia pozwalające im skutecznie bronić się przed ekspansją dyskontów. Jednocześnie jest to sklep, który daje konsumentom dostęp do najwyższych standardów zakupu alkoholu.

Abc na kołach dedykowany jest przedsiębiorcom, którzy chcą dotrzeć do niezagospodarowanej rzeszy konsumentów, mieszkających na wsiach i mających utrudniony dostęp do sklepu. Jest to koncept, który zaspokaja również potrzeby starszych konsumentów. W dodatku wypracowane rozwiązania zapewniają tym konsumentom wysokie standardy i jakość sprzedawanych produktów.

A jakie znaczenie ma dla grupy e-sklep Frisco.pl?

Frisco.pl jest natomiast projektem niezwykle ważnym, ponieważ dzięki niemu uczymy się działać w zupełnie nowym obszarze biznesu jakim jest e-commerce. Zbieramy doświadczenie niezbędne do zaimplementowania handel produktami spożywczymi w internecie w rynku niezależnym, czyli wśród naszych partnerów franczyzowych. Już teraz mogę powiedzieć, iż współpraca grupy Eurocash z funduszem kapitałowym MCI przynosi bardzo ciekawe efekty, pomimo że wydawać by się mogło, że bardzo trudno będzie pogodzić tak różne dwa światy. Chociaż obopólna wymiana doświadczeń już zaowocowała przyśpieszeniem wzrostu, dla nas to za mało. Naszym celem jest zrozumienie specyfiki handlu w internecie tak, by współpracujące z nami niezależne sklepy mogły w przyszłości sprzedawać online z odpowiednim zyskiem.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Sprawa jest prosta 17.10.2016

    Eurocashowi potrzebne jest know-how w zakresie e-commerce i dlatego ta firma zainwestowała we Frisco. Jak zdobędą wiedzę, to ze swoimi wielkimi sieciami franczyzowymi funkcjonującymi jako punkty odbioru towaru będą mogli siać postrach w sprzedaży internetowej.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.