26.02.2020/09:37

Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash: Rozwój detalu jest ważniejszy niż ekspansja zagraniczna

Od kilku lat w kontekście ekspansji i rozwoju Grupy Eurocash przewijał się temat ekspansji zagranicznej. Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl zasygnalizował, że spółka porzuciła na razie plany wyjścia za granicę na rzecz skoncentrowania się rozwoju w segmentu detalicznym w Polsce.

- W związku z tym, że zdecydowaliśmy się wejść w biznes detaliczny, w pełni koncentrujemy się na polskim rynku. Alternatywą dla naszego rozwoju było inwestowanie w rynek hurtowy na innych rynkach – mówi Luis Amaral.

I dodaje: - Potrzebowaliśmy naszej nogi detalicznej do tego, żeby rozwijać hurt z innej perspektywy. Już dziś jesteśmy – mogę to śmiało powiedzieć  -  najlepszym dystrybutorem owoców i warzyw na niezależnym rynku detalicznym. Osiągnęliśmy to dzięki temu, że zmieniliśmy segment detaliczny. Mówimy np. o wdrożeniu systemów CRM, co było możliwe dzięki temu, że najpierw przetestowaliśmy i dopracowaliśmy w naszym detalu.

- Aby lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów, potrzebujemy rozumieć handel detaliczny, więc zamiast wychodzić poza Polskę w hurcie, inwestujemy mocno w detal, żeby zapewnić niezależnym przedsiębiorcom dodatkowe przewagi konkurencyjne. Obecnie zaczynamy oferować już wszystkim naszym klientom korzystanie z systemu centralnej dystrybucji produktów świeżych(mięsa, wędlin, warzyw i owoców), który dotąd był  dostępny wyłącznie dla naszych wybranych partnerów. Nasi klienci widzą i doceniają, jaką ogromną przewagę im to daje – podsumowuje prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash to największa w Polsce firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Grupa ma obecnie niemal 27 proc. udział w rynku hurtowym FMCG. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Jednocześnie firma buduje sieć sklepów własnych pod szyldem Delikatesy Centrum, których do 2023 r. ma być ok 2400.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • MichalM 04.03.2020

    Luisie chcesz żeby EC przynosił zyski? Oddaj go Arturowi Kawie, on wie jak się zarabia na handlu bo ty nie masz o tym bladego pojęcia.

  • Polak 29.02.2020

    Nie ma czemu się dziwić jak się ma w większości małe ciasne sklepiki i aspiracje do Wielkiej sieci marketów... Przy czym brak jakiego kolwiek rozsądnego, logicznego zarządzania..

  • Prezes 29.02.2020

    Sklepy zrzeszone w Eurocash upadają tak samo jak ich własne. Marże sklepów na niskim poziomie a opłacalność prowadzenia sklepu na granicy nieopłacalności.

  • Dark 29.02.2020

    Akcje EC na rekordowo niskim poziomie. EC nieradzi sobie zupełnie z detalem

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.