18.03.2019/12:14

Luis Amaral zdradza plany Grupy Eurocash na 2019 rok. Kluczowe cele to integracja grupy i rozwój sieci supermarketów proximity

- Pomimo, że nie poprawiliśmy znacząco naszej rentowności w tym roku, jestem przekonany że zarówno my jak i nasi klienci jesteśmy w znacznie lepszej pozycji konkurencyjnej niż rok temu - napisał w liście do akcjonariuszy Eurocashu Luis Amaral, prezes i główny akcjonariusz spółki.

W opinii Amarala, rok 2018 był dobrym rokiem dla właścicieli niezależnych sklepów w Polsce. Prezes Grupy Eurocash zauważa, że w sklepach tych sprzedaż rosła szybciej niż w wielu dużych sieciach supermarketów, czy też hipermarketów.

- Sklepy małoformatowe pod względem dynamiki sprzedaży prawie dogoniły sieci dyskontów, które stopniowo spowalniały w drugiej połowie roku - podkreśla Amaral.

Prezes Eurocashu napisał w liście, że patrząc na wyniki firmy "jest spokojny". - Działalność hurtowa w zeszłym roku zwiększyła swoją skalę o blisko 1 miliard złotych. Co więcej, byliśmy w stanie znacząco poprawić jej efektywność, co przełożyło się na wzrost rentowności. I to pomimo dość wysokiej presji kosztowe - podkreślił.

- Skutecznie rozwiązujemy problemy z poprzednich lat. Nasze działania z ostatnich lat obciążały wyniki finansowe, ale widzimy, że zaczynają przynosić korzyści - napisał Amaral.

Główny akcjonariusz giełdowej spółki ocenił też, że segment detaliczny Eurocashu znajduje się obecnie "w zupełnie innym miejscu", niż jakiś czas temu. - W dość krótkim czasie rozbudowaliśmy skalę sieci małych supermarketów, docelowo działających pod szyldem Delikatesy Centrum, do ponad 1500 sklepów. Tworzona przez nas sieć, to dziś ogólnopolska i największa sieć supermarketów w kraju, osiągająca łącznie ok. 7,4 mld zł sprzedaży detalicznej - chwali się Amaral.

Luis Amaral zaznaczył, że Eurocash w tej chwili jest w trakcie integracji i łączenia trzech niezależnie działających spółek. Ta integracja trwać będzie jeszcze w 2019 r. - Jestem pewien, że idziemy w dobrym kierunku. Integracja sprawia, że rentowność biznesu detalicznego jest krótkoterminowo pod presją, natomiast musimy przeprowadzić ją dokładnie, tak by dostarczyć konsumentom wiarygodną ofertę i być gotowym na dalszą ekspansję razem z naszymi franczyzobiorcami - zapowiada Amaral.

W liście do akcjonariuszy prezes Grupy Eurocash zapowiedział także, że z dostaw produktów świeżych (to jeden z kluczowych projektów firmy), dziś realizowanych do Delikatesów Centrum, docelowo będą mogli korzystać "wszyscy klienci segmentu hurtowego Grupy Eurocash". - Innym rozwiązaniem rozwiniętym właśnie w Delikatesach Centrum jest wspierany sztuczną inteligencją system zarządzania relacjami z klientami Delikarta. Chcemy, by docelowo mógł on funkcjonować w sklepach prowadzonych przez wszystkich pozostałych klientów Grupy Eurocash, pod dogodna dla nich nazwą.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Nieznany 18.03.2019

    Wezwijcie pip by sprawdzili wszystkie placówki jak traktuje się tam pracowników. Jaki czas pracy. Sprawdźcie czas pracy w komputerze jeśli chodzi o pracę na skanerze, a nie to co zapisuje się w zeszycie. Kończysz pracę o 22 w piątek i w sobotę na 6 rano. Jaki jest czas przerwy :(

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.