06.09.2018/11:55

Maciej Łukowski, Jeronimo Martins Polska / Biedronka: Koncentrujemy się na potrzebach klientów

Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka, tak jak rok temu zajęło 4. miejsce w rankingu największych przedsiębiorstw Europy Środkowo-Wschodniej TOP 500 CEE, przygotowanym przez grupę Coface”. W ubiegłym roku właściciel sieci Biedronka mocno inwestowała w ofertę i rozwój, co przełożyło się na wyniki firmy.

Utrzymanie tak wysokiej pozycji przez Jeronimo Martins Polska możliwe było dzięki przychodom, które wyniosły w 2017 r. ponad 11 mld euro.  – W 2017 r. roczna sprzedaż Biedronki wzrosła o 13,2 proc., do ponad 11 075 mln euro. Zwiększyliśmy też udział w polskim rynku detalicznym. Było to efektem maksymalnego skoncentrowania się na potrzebach klientów. W tym celu rozwijaliśmy ofertę, wprowadzając m.in. 190 nowych artykułów marki własnej i udoskonalając składy produktów spożywczych. Mocno postawiliśmy też na angażujące promocje i program lojalnościowy – mówi Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów, członek zarządu Jeronimo Martins Polska S.A.

I dodaje: - By poprawić klientom komfort zakupów, zmodernizowaliśmy 226 sklepów i otworzyliśmy 121 nowych placówek. Uruchomiliśmy też kolejne,16. centrum dystrybucyjne. W dalszym ciągu inwestowaliśmy we współpracę z polskimi dostawcami, od których w 2017 roku pochodziło aż 92 proc. wszystkich artykułów dostępnych w ofercie Biedronki.

W rankingu po raz kolejny swoją silną pozycję w tej części Europy potwierdziła Polska, będąc liderem regionu zarówno pod względem liczby firm w zestawieniu, jak i skonsolidowanych przychodów. Wśród polskich przedsiębiorstw JMP uplasowało się na pozycji wicelidera, liderem zestawienia został PKN Orlen.

Firma Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem Biedronki - największej sieci detalicznej w Polsce, mającej ponad 2830 sklepów w ponad 1000 miejscowości.

Spółka Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 65 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa zainwestowała w Polsce ponad 12 mld zł.

Tegoroczne zestawienie TOP 500 CEE jest 13. edycją rankingu prezentującego 500 przedsiębiorstw i grup kapitałowych z 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, które w ubiegłym roku zanotowały największe obroty w ujęciu bezwzględnym.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Łukasz 20.09.2018

    To może przyjżyjcie się nie tabelce z ilością z sklepów ale z ich jakością. Sklep na moim osiedlu który kiedyś odwiedzałem z chęcią dziś wygląda jakby wybuchła tam bomba. Zero składu, ładu, syf, bałagan, towar leżący na ziemi, alejki nieprzejezdne, wszystko zastawione, zagracone. Masakra. Wybrałem Lidla bo tam przychodzi się z przyjemnością, szczególnie teraz po rekomercjalizacji sklepów. Biedronka dla mnie to synononim syfu. Omijam z daleka.

  • PSS 13.09.2018

    Wy się skoncentrujcie na dostawcach - na mieście mówią że ludzie po współpracy z wami wybrali sznur...

  • vvbb 10.09.2018

    wszystkie one pracują dla naszego dobra, a najbardziej dla dobra naszych portfeli...takie farmazony to możecie sobie z demagogiem Morawieckim bajać, my już wiemy o co tu chodzi

  • Xxc2 08.09.2018

    Niech sie lepiej skoncenyruja na potrzebach swoich pracownikow bo jak narazie to Biedronka jest obozem pracy .
    Siec tych sklepow powinna sie nazywac (Moderator: fragment komentarza usunięty ze względu na naruszenie regulaminu forum)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.