02.06.2017/15:44

Magdalena Dziewguć, Google: Dane muszą pracować dla detalistów!

– Według danych z rynku amerykańskiego 75% konsumentów już dzisiaj zaczyna zakup na komórce, 90% używa urządzenia mobilnego w sklepie podczas zakupów, a 30% realizuje cały zakup na smartfonie. Ta liczba będzie szybko rosła, ponieważ nowe metody płatności mobilnych bardzo przyspieszają i zwiększają komfort takiego zakupu. Spodziewamy się, że do roku 2020 już ponad 50% Amerykanów będzie finalizować zakup na telefonie. To nie oznacza oczywiście, że sklepy stacjonarne znikną, będziemy mieli do czynienia z różnymi modelami hybrydowymi – przekonywała menedżerka. – I tutaj swoje miejsce widzą wspomniane wcześniej startupy. Będą one wystawiały koszyk zakupowy konsumentów różnym detalistom na swego rodzaju aukcji. "Mamy tutaj klienta, to jest jego koszyk zakupowy na dzisiaj, kto nam odda więcej marży za ten koszyk?" –  tak mogą wyglądać aukcje danych. Takie są dzisiaj pomysły na zarabianie na informacji.

Ekspertka zwróciła uwagę, że to, co najszybciej irytuje dzisiaj klientów to rozbieżność pomiędzy digitalem i realem. Jeśli klient otrzyma jakąś atrakcyjną propozycję w swojej aplikacji, a okaże się, że jest ona jeszcze niedostępna w sklepie, klient – zamiast poczuć się zaangażowany i doceniony – będzie rozdrażniony i chce takiej sytuacji uniknąć. Takim zdarzeniom może zapobiec strategia zintegrowana, dzięki której poruszanie się pomiędzy światem wirtualnym i realnym będzie dla klienta nieodczuwalne, nie będzie widział granicy pomiędzy tymi światami.

– Korzyści z przetwarzania danych są oczywiste. Obniżamy istotnie koszty operacyjne, większość procesów jesteśmy w stanie przeprowadzić szybciej i sprawniej, a co najważniejsze, cały czas gromadzimy nowe dane i potrafimy z nich coraz efektywniej korzystać. Te procesy coraz częściej odbywają się w chmurze danych. Ta technologia pozwala dużo szybciej reagować, dużo szybciej budować aplikacje i systemy – zapewniła menedżerka  z Google. – Przewidujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat wszystkie dane przeprowadzą się do chmury, bo jest to najefektywniejszy i najbezpieczniejszy obecnie sposób ich przechowywania i przetwarzania. Firmy FMCG i detaliści powinni koncentrować się na tym, jakie informacje chcą z tych danych pozyskać, w jaki sposób najefektywniej i najszybciej to zrobią, a nie na tym, jak budować infrastrukturę i zabezpieczenia. Dane są warte tyle, ile użytecznych informacji można z nich pozyskać w czasie rzeczywistym.

– W tak szybko zmieniającej się rzeczywistości wygrają firmy, które potrafią przewidywać trendy. Słynny amerykański hokeista Wayne Gretzky powiedział kiedyś, że dobry hokeista jest tam, gdzie znajduje się krążek, a świetny hokeista jest tam, gdzie krążek będzie za chwilę – to powiedzonko można dedykować współczesnym przedsiębiorcom –  podsumowała Magdalena Dziewguć.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Brawo 02.06.2017

    Nie sposób nie lubić pani Dziewguć. Jak zwykle świetne wystąpienie. Takich ludzi trzeba w biznesie w PL

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.