04.05.2022/21:58

Makarony Polskie z zyskiem w wysokości 6,4 mln zł za 2021 rok

Pomimo rosnących kosztów związanych ze wzrost cen energii elektrycznej, gazu, paliw płynnych oraz surowców i opakowań Grupa Makarony Polskie wypracowała w 2021 roku zysk netto w wysokości ok. 6,4 mln zł, a EBITDA spółki wyniosła ponad 16,5 mln zł.

Z opublikowanego raportu rocznego spółki Makarony Polskie wynika, że całkowite skonsolidowane przychody ze sprzedaży za 2021 rok wyniosły o 170 mln zł.

- Producenci makaronów doświadczyli niemającego odpowiednika w latach wcześniejszych, drastycznego, skokowego wzrostu cen mąki makaronowej, który jest kontynuowany również w 2022 roku. Cena mąki z 970 zł za 1 tonę w kwietniu 2021 roku wzrosła do 2 500 zł za 1 tonę w kwietniu 2022 roku - podsumowuje rok 2021 Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie SA.

Podkreśla, że w ciągu całego okresu sprawozdawczego Grupa Makrony Polskie podejmowała różnorodne działania, których celem było ograniczanie negatywnego wpływu czynników zewnętrznych na prowadzoną działalność operacyjną.

- Procesy produkcyjne zostały zoptymalizowane, systematycznie negocjowane były zarówno warunki zakupów surowców, materiałów, jak i warunki sprzedaży produktów. Działania te pozwoliły na utrzymanie najwyższej jakości wyrobów, rozwój portfolio poprzez wprowadzanie nowych produktów, wysoką sprzedaż i utrzymanie rentowności na poziomie lat poprzednich – dodaje.

Dzięki przejęciu PPH SAS moce produkcyjne Grupy Makarony Polskie w zakresie produkcji makaronów wzrosły o ponad 30 proc. PPH SAS to czwarta spółka, wchodząca w skład Grupy Kapitałowej.

Do Grupy należą jeszcze Makarony Polskie (podmiot dominujący), Stoczek Natura oraz MP Trade. Grupa ma cztery zakłady produkcyjne w Polsce: Rzeszowie, Częstochowie i Korpelach, w których produkuje makaron oraz w Stoczku Łukowskim, gdzie produkowane są m.in. dania gotowe na tackach i w miseczkach.

- Obecnie jesteśmy liderem rynkowym w kategorii makaronów walcowanych i jajecznych. Wstępne wyniki pierwszego kwartału 2022 roku pokazują, że akwizycja SAS-a była dobrą decyzją. W 2022 roku planujemy przeprowadzić pełną integrację produkcji makaronów we wszystkich trzech lokalizacjach tj. Rzeszów, Częstochowa i Korpele, pozwoli to zintensyfikować efekty synergii – mówi o planach Grupy Zenon Daniłowski.

Celem spółki na 2022 rok jest budowa zasilania zakładów produkcyjnych w energię z fotowoltaiki oraz wdrożenie proekologicznych opakowań. Wielkim wyzwaniem 2022 roku będzie chronienie Grupy przed niekorzystnymi zjawiskami w otoczeniu biznesowym i skutkami wojny: presją inflacyjną, a także drożyzną, brakami surowców i materiałów.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • żal 05.05.2022

    Ich makarony nagle zdrożały o 100%. Przestałam kupować. Sama robię makaron teraz i mam go za bezcen, w dodatku lepszy bo na jajkach.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także