24.09.2020/15:57

Makro inwestuje w innowacje. Zautomatyzowany sorter w nowym magazynie da dystrybutorowi przewagę nad konkurencją

Sieć Makro we współpracy z firmą Raben przeniosła swój magazyn z Błonia do Adamowa. Nowe centrum dystrybucyjne zostało wyposażone w zautomatyzowany sorter, który usprawni i obniży koszty procesów logistycznych. Jak przebiegała współpraca, co się zmieniło w funkcjonowaniu dostaw? Rozmowa z Dominikiem Brannym, prezesem Makro Cash&Carry, oraz Ewaldem Rabenem, prezesem Grupy Raben.

- Dotychczas funkcjonowaliśmy w magazynie w Błoniu, gdzie w partnerskiej współpracy udało nam się prowadzić operacje przez kilka ostatnich lat, ale od jakiegoś czasu rozmawialiśmy o tym, żeby część procesów magazynowych zautomatyzować. Żeby podnieść skuteczność, efektywność, aby lżej te operacje prowadzić. Szukaliśmy miejsca, gdzie warunki techniczne pozwalałyby na wprowadzenie takich zautomatyzowanych procesów - tłumaczy prezes Makro Cash&Carry.

- Nowy magazyn jest przeznaczony jako miejsce dla artykułów spożywczych, dla których niewymagana jest kontrola temperatury oraz dla artykułów przemysłowych. Zasadnicza część to część przepustowa, ale też część składowa magazynu. Jest on w stanie obsługiwać 7,5 tys. palet - dodaje Dominik Branny. Dzięki temu Makro jest w stanie zagwarantować większą dostępność towarów dla klientów niż kiedy korzystało z magazynu w Błoniu.

Makro współpracę z firmą Raben rozpoczęło w 2002 roku, od usług transportowych. – Na początku była to skromna, tradycyjna współpraca, a potrzeby Makro były inne niż dzisiaj, całe otoczenie rynkowe było inne - wspomina Ewald Raben. - To nie był projekt ani Makro ani Rabena, ale wspólna praca naszych zespołów - dodaje. - Często mówi się o podwykonawcach, ale to słowo w kontekście naszej współpracy byłoby absolutnym nadużyciem. Raben był dla nas partnerem. Współpracujemy od lat i zawsze myślimy, jak długoterminowo budować naszą relację, bo ona musi być obustronnie korzystna - dodaje prazes Makro. Jak podkreśla, na końcu całego łańcucha przemian i działań firm stoi klient i albo jest on zadowolony, albo nie i to jest sprawdzianem tego, czy projekt faktycznie się udał.

A jak udał się projekt realizacji nowego magazynu Makro? Zachęcamy do obejrzenia wideo.

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Nick 25.09.2020

    Zastanówmy się. Kto na tym na pewno zrobił? -Producent urządzenia - tak (CAPEX i OPEX min.5 lat), -Operator, przepraszam PARTNER RABEN? -tak (marża) - Makro..? A no właśnie, tu jest ryzyko. ;) A jak ono było dzielone z PARTNEREM?
    Tak się tylko zastanawiam..

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.