22.11.2016/11:12

Makro zaplanowało inwestycje w Polsce warte ćwierć miliarda złotych

Makro w ciągu najbliższych trzech lat planuje przeznaczyć ponad 100 mln zł na modernizację swoich hurtowni cash&carry w Polsce. Kolejnych 150 mln zł niemiecka grupa wyda na inwestycje związane z budowaniem sieci platform dystrybucyjnych, z których zaopatrywani będą klienci z sektora HoReCa - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl.

Makro zamierza do 2019 r. zmodernizować wszystkie swoje hurtownie cash&carry (obecnie jest ich 29), co oznacza tempo ok. 10 hurtowni rocznie. Jak dotąd remodeling i remont przeszły trzy hale: w Zielonej Górze, Kaliszu oraz w Warszawie. Odświeżając hale, Makro mocno stawia na dostosowanie do potrzeb lokalnego rynku. W obiektach zmienia się oferta zarówno skrojona pod gastronomię, jak i pod sklepy.

W re-otwartej 22 listopada br. hali Makro w Warszawie przy Al. Jerozolimskich 184 dwukrotnie zwiększona została powierzchnia działów z mięsem, rybami, warzywami i owocami oraz liczba dostaw i dostępność artykułów na półkach. Piwa i artykuły codzienne odłożone zostały na paletach, co ułatwić ma zakupy. Wydzielono także ofertę dla sklepów na stoiskach: przetwory konserwowe, artykuły spożywcze sypkie i w płynach, kosmetyki i detergenty, a także tworzono nowy „świat mięsa”. Ponadto przygotowana została oferta ubezpieczeń ze specjalnymi obniżkami dla klientów. Ciekawostką jest kuchnia wewnątrz hali, w której testowane są i prezentowane nowości kulinarne.

Kolejne hale Makro będą ewoluowały w podobnym kierunku, choć oczywiście obiekty będą różnić się od siebie ofertą, w związku z odmienną specyfiką lokalnego klienta w różnych obszarach Polski.

Równolegle z modernizacją hal cash&carry, Makro planuje inwestować w budowę sieci platform dystrybucyjnych, służących do obsługi sektora HoReCa. W budowie są już trzy tego typu hale: w Czeladzi, Wrocławiu oraz w Pruszkowie. Jako pierwszy do użytku oddany zostanie obiekt w Pruszkowie, powstający w parku logistycznym MLP Pruszków II. Otwarcie obiektu planowane jest na pierwszy kwartał 2017 r.

Zobacz także:
Odido przyspiesza rozwój. Sieć za dwa lata ma zrzeszać nawet 3 tys. sklepów

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.