Marcin Cyganiak, Nielsen: Zakupy to polski sport narodowy. Mimo pandemii klienci kupują więcej
Podczas Retail & FMCG Congress 2020 Marcin Cyganiak, Dyrektor Komercyjny w Nielsen tłumaczył, w jaki sposób przyciągnąć i zatrzymać w sklepie klientów.
- Zakupy to polski sport narodowy. W porównaniu z innymi krajami często chodzimy do sklepu, ale w związku z koronawirusem częstotliwość chodzenia do sklepów spadła – tłumaczył podczas kongresu Marcin Cyganiak. Jak zauważył, to pierwszy trend, który widać w czasie pandemii – klienci robią zakupy rzadziej, ale są one większe.
Drugim trendem długotrwałym jest spadająca liczba sklepów. - Możemy się spodziewać, że pandemia wyłącznie ten spadek przyśpieszy. Ale patrząc na to, ile mamy sklepów – 25 sklepów na 10 tys. mieszkańców - jest to największa liczba w całej Europie – zauważył ekspert.
Trzecim trendem jest wzrost wartości sprzedaży. – Mimo pandemii, lockdownu i spadającej liczby sklepów, polski rynek FMCG wcale się nie kurczy, mamy do czynienia z jego wzrostem – podsumował Cyganiak.
Co zrobić, żeby przyciągnąć klientów i ich utrzymać? Są na to 3 sposoby:
1. Rób to, co robisz – kategorie świeże najbardziej wpływają na wybór miejsca zakupu. To nimi sklepy powinny ściągać do siebie klientów.
2. Bądź jak Hit – stwórz coś ciekawego. Tutaj Dyrektor Komercyjny Nielsen przywołał pierwszy hipermarket Hit, który powstał w Warszawie w 1994, a który cieszył się ogromną popularnością, bo był pierwszym tego rodzaju sklepem na naszym rynku.
3. Zrozum, jakie czynniki decydują o wyborze sklepu: dobra jakość za rozsądną cenę, przyjemnie i miło robione zakupy, convenience – szybkość i łatwa dostępność przy zakupach.
Więcej na temat różnych sposobów przyciągania i zatrzymywania klientów przedstawiciele firmy Nielsen będą szczegółowo zdradzać podczas dwóch dni rozpoczętego dziś rano kongresu.

16